PDOL-helgen
Den här veckan har alltså årets PDOL gått av stapeln, och bortsett från en regnskur under onsdagsnatten så kunde vi inte haft mer tur med vädret (vilket kanske i och för sig inte är så konstigt med tanke på vilken sommar vi haft!)
 
I alla fall; i måndags stängdes Sundsgatan i vanlig ordning av och i onsdags startade "festivalen". Sätter ordet "festival" inom citationstecken, eftersom jag inte är riktigt säker på om en kan kalla det en festival. Mer som en "festivalliknande marknad med tivoli". Eller tja, kanske "liten stadsfestival" låter bättre ;-)
Oavsett vilket så älskar jag när Piteå lever upp på det här sättet.
Jag har aldrig varit något stort fan av att gå på PDOL. Jag känner ingen dragning till att tillbringa kvällarna på området.
MEN jag älskar att bo på festivalområdet!
Jag älskar att stå och titta ut genom fönstret när hela Sundsgatan lever upp.
 
Det blev lite bilder från denna helg, men inte överdrivet mycket. Är så svårt att fota (speciellt med systemkamera) när det är människor precis ÖVERALLT! Svårt att fota så att en inte får med någon då...
 
 
 
En sak jag reagerade på var alla glasflaskor som kastats överallt på marken.
I vanliga fall skulle jag nog inte tänkt så mycket på det; då det är vanligt efter sådana här jippon. MEN i år kan jag inte riktigt förstå hur en tänker...
Vi vet att det är eldningsförbud i hela landet, på grund av att det är sååå torrt efter den extrema värmen.
Vi vet också att något så litet som en glasbit KAN orsaka en stor brand om solen skiner rakt på den.
Därför kan jag inte förstå varför inte folk tänker på det, även vid sådana här tillfällen. Eller... speciellt vid sådana här tillfällen.
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?