Where the fairies dance
Natten till idag kom jag inte hem förrän 03:30 på morgonen, vilket resulterade i att jag sov till halv ett på dagen.
I vanliga fall hatar jag att sova så länge, men just idag var det sååååååå värt det!
Jag skulle göra om det för en natt till som den här!
Jag får bokstavligt talat ont i magen när jag tittar på alla dessa bilder. HUR kan det ens vara så vackert ute?!?!!!
Jag var nämligen ute på en fotorunda med bilen mitt i natten.
 
Eller rättare sagt hade jag lovat att vara chaufför från en fest, och på vägen dit höll jag på att dö när jag såg allt dis som låg över sommarängarna. Därför grabbade jag tag i kameran direkt jag skjutsat hem personerna i fråga och åkte ut för att låta Mark von Canon jobba!
 
DET HÄR är anledningen till att jag aldrig någonsin kommer lämna Piteå, Norrbotten, Sverige eller ens Skandinavien på livstid. No way!!
Det finns EN plats på jorden som för alltid har en ohotad förstaplats i mitt hjärta, och den platsen heter PITE(Å) !!!
 
Avslutningsvis... kan vi bara prata om vilken SINNESSJUKT BRA sommar vi haft hittills i år!!
Okej, det dippade visserligen lite i juni, men i helhet har den här sommaren sannerligen varit något utöver det fantastiska! Jag ryser av lycka!
Idag har det till och med varit 27-30 grader trots att det varit så gott som övermulet (har dock klarnat upp nu). Dessutom vindstilla, i alla fall här i stan, så det har verkligen varit så varmt!
 
Däremot har jag ju självklart hängt med i problemen med torkan också.
Stora brandrisker. Vattenbrist. Och så vidare.
Dessutom alla bönders stora problem. Hörde på nyheterna (tror jag det var) för ett tag sedan att det i år inte finns tillräckligt med bete för alla djur. Att många bönder tvingas nödslakta, alltså slakta i förväg, endast för att det helt enkelt inte finns tillräckligt med mat/bete till alla djur...
 
 
Nåja, det blev mer text än jag tänkt (som vanligt).
Därför tycker jag att jag slutar babbla nu och säger; Varsågoda! Här kommer en bildbomb från en helt underbar julinatt.
Dessa bilder är fotade ungefär mellan 02:00 och 03:00.
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?