Att påskpynta eller inte påskpynta?
Dessa bilder är från påsken 2014, så tro inte att vi har barmark nu. Inte på långa vägar...
Detta bevisar dock att jag hade fel i ett tidigare inlägg;
vi hade faktiskt barmark en påsk för inte så länge sedan.
MEN det hör ändå till ovanligheterna. Har det för att 2014
var ett år då vi hade extremt lite snö hela vintern.
 
 
Idag är det Långfredagen, påskhelgens andra dag. För även om gårdagen var en vanlig arbetsdag så var det ju trots allt Skärtorsdag.
En sak kom jag att fundera lite över... och det är angående detta med påskpynt.
Är det många där ute som pyntar till denna högtid?
Eller känner ni att den är så kort att det inte är någon idé att dra fram en massa saker?
Själv hör jag till dem som inte påskpyntar. Jag äger inte ens något sådant pynt.
Och det är inte ens på grund av min stora utrensning, utan jag påskpyntade inte innan det heller.
 
Julen är en sak. Den "varar" ju trots allt i typ en månad.
Men även om påsken ändå är en "hel långhelg", så känns den alldeles för kort för att jag ska idas dra fram en massa specialpynt.
Jag kanske är tråkig, men det känns helt enkelt inte värt det. Att plocka fram sakerna kanske onsdagen för att sedan plocka bort allting fyra dagar senare...
 
Som sagt; hur gör ni?
Det skulle vara intressant att höra hur ni ser på påskpynt och påskfirande.
Era fantastiska kommentarer!
1

Nej, jag pyntar inte. Mest för att påsken är så löjligt kort där jag bor, en enda dag. Påskdagen. Här finns inga, INGA extra lediga dagar runt påsk. Inte en enda en.
Långfredagen är vanlig vardag, liksom påskannandagen.
SÅ USA har förstört påskkänslan för mig, det är då säkert ...
Det finns massor med gulligt påskpynt, massor, men näääeeeee ... jag ids inte heller.
MEN jag önskar dig en GLAD PÅSK!!!

Svar: Ja, hos er kan jag verkligen förstå att en inte påskpyntar. Det känns inte värt det Här, där påsken ändå är fyra dagar. Och på en plats där den endast är en ynka dag förstår jag att det känns som om en inte hinner fram med "allt" innan det ska bort igen...
En kan köpa en bukett tulpaner och sätta på köksbordet; det tycker jag brukar räcka för att få till den vårkänsla som genomsyrar påskhelgen :-)


GLAD PÅSK önskar jag dig också!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vi påskyndar inte, men vi äter gärna påskmat.

Svar: Det låter trevligt :-D Skönt att det inte bara är jag som hoppar över påskpyntet :-)
Ha en fin fortsatt påsk!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?