Det värsta som kunde hända en fredag...
Finns det någon mer än jag där ute som känner det som om denna vecka känts extra lång, även om det varit en "kortvecka"? Vet inte varför egentligen; det känns bara som om det var evigheter sedan det var måndag.
Men idag ÄR det i alla fall fredag! Helg igen :-D
Nästa vecka är ju dock också "avhuggen". Arbetsdag måndag till onsdag, röd dag torsdag, arbetsdag/klämdag fredag och sedan helg.
 
Dock finns det bättre sätt att spendera en fredag än vad som hände mig i förmiddags...
Som ni vet arbetar jag ju i förskolekök; jag fixar fram lunchmaten (som ju kommer från produktionsköket), fixar salladsbuffén samt fixar frukost och mellis.
Detta inlägg handlar om dagens incident med salladsbuffén...
 
På den förskola jag arbetar på är det så roligt att verkligen lägga ner sin själ i just salladerna, eftersom de verkligen uppskattar dem.
Tror inte jag har fått så mycket beröm för något som för min salladsbuffé på jobbet. Inte ens fotograferingen...
Jag brukar generellt göra mellan 7-9 sorters sallad till lunchen. Inte särskilt mycket exeptionella sorter egentligen, men det uppskattas och det är ju huvudsaken.
 
MEN idag skulle ju oturen vara framme. Naaaaaturligtvis!
Jag hade precis gjort så gott som all sallad klart. Det enda som var kvar var att riva morötterna.
Från skåpet ovanför mig skulle jag plocka ner en skål att lägga dem i, precis som jag gjort varje dag i ett och ett halvt år.
Jag använder glasskålar på mitt jobb.
Tog tag i två skålar som stod "i varandra" och skulle plocka ner den ena.
Men av någon anledning tappade jag greppet om den andra så att den föll rakt ner på arbetsbänken!
Och hade jag så tur att den höll (den var gjord av lite tjockare glas)?
Nej, just det. SÅ tur hade jag naturligtvis INTE. Det är ju fredag, och då bara måååste något jävlas.
 
På bråkdelen av en sekund hade jag glassplitter över hela arbetsbänken!
Inklusive i de redan färdiga salladsskålarna!
Det är i sådana lägen en känner att en bara vill gråta en skvätt och sedan åka raka vägen hem för att ta tidig helg... ;-P
Sju (7) skålar med nygjord sallad, inklusive en lite "lyxigare" blandsallad med vattenmelon och fetaost, var plötsligt fulla med glassplitter. Så ja, bara att kasta rakt ner i komposten, diska skålarna och börja om på nytt.
Tack och lov var det ändå ett tag innan lunch, så tid fanns trots allt.
 
Till sist vill jag också påpeka att jag jobbar med så underbara människor. Det hade varit helt okej även om jag efter denna incident bara satt fram typ majs och oliver.
Men dels tyckte jag att det skulle se så "fattigt" ut.
Och dels ville jag verkligen inte att deras lunch skulle bli lidande bara för att jag varit så klumpig med en glasskål.
Alltihop slutade i alla fall med att jag fick ihop till en ny salladsbuffé.
Slutet gott, allting gott :-)

Och nu är det helg!
Imorgon blir det att fira mormor som fyller 80 år på tisdag, men annars har jag inga speciella helgplaner.
Ni då? Något särskilt planerat?
Eller tycker ni bäst om att använda lördag-söndag som vilodagar?
 
 
Bilden: Delar av en tidigare salladsbuffé, alltså inte från idag.
Det var en av de övre skålarna som gick sönder idag...
 
 
 Kan säga att såhär log jag inte tidigare idag... ;-P
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?