Random kardemummakaka och värmebölja
 
Igår kom jag in i typ nå flow gällande att fota stilleben, så jag bakade bland annat denna kaka. Mest för att ha något att fixa stilleben av, hehe ;-P
 
Men till något annat...
Som alla vet vid det här laget verkar det svenska vädret ha fått fnatt nu i Maj. På ett bra sätt.
På ett helt UNDERBART sätt!
Det är så varmt att en kan tro vi är mitt inne i Juli under en fin sommar!
I skrivande stund visar min termometer 23 grader, och då ligger hela min lägenhet på skuggsidan.
Awesome!
 
Det är fortfarande lite lite snö kvar, men det är på de ställen som varit avstjälpningsplats för plogsvängen i vinter.
De ställen där snöhögarna har varit sinnessjukt stora. DÄR är det fortfarande lite snö kvar, vilket inte är så konstigt. Det tar ju ett tag för all den snön att tina bort.
MEN en kan se att snön, även på de platserna, nu på allvar fått ge vika för våren.
De högarna är knappt vita längre, utan de är liksom mer... brunsvarta av grus.
 
Det bästa är att HELA SVERIGE verkar ha "drabbats" av denna värmebölja.
Och inte mig emot!
Jag klagar inte.
DET HÄR är vad jag längtat efter!
 
DESSUTOM (ja, jag vet att jag använder mycket versaler nu) så är nu ljuset tillbaka på allvar!
NU blir det aldrig helt mörkt på nätterna.
Visst, det blir fortfarande lite mörkare skymning riktigt mitt i natten. Men det blir inte HELT mörkt.
Tänk; om bara någon ynka vecka kommer det att vara dagsljus vid midnatt igen!!
 
 
På återseende kära vänner!
Passa på och njut av vårt vackra vårväder nu!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?