Som den bästa sommardag!
 
Idag har det sannerligen varit en alldeles underbar dag! 
Det finns INGET att klaga på gällande vädret denna vårdag i Maj!
Som ni ser har temperaturen legat på 18-19 grader. Sommartemperaturer! 
Plus att det varit strålande sol och en klarblå himmel. 
Som sagt; ingenting att klaga på minsann!
Alltså, egentligen är det ganska lustigt ändå att tänka på att solen verkligen gör SÅ mycket för ens mående.
Det ÄR verkligen som om en blir 100% gladare bara genom att solen tittar fram. Har svårt att tänka mig att det bara är jag som känner så?  
 
 
 
Den här lappen hade dykt upp på entréporten när jag kom hem från jobbet.
DET HÄR är verkligen ett vårtecken!
Ja, det är redan sopat på vägar och trottoarer (och jag älskar det) men nu ska vi också få vårstädad parkering :-D
 
Snön fortsätter också att smälta i raketfart, vilket är en underdrift!
Sedan det började smälta i April har det, vilket jag redan nämnt en miljon gånger, gått så sinnessjukt snabbt.
Det är som om det tinat typ en halvmeter per dag. Flera decimeter i alla fall. Det MÅSTE det ha gjort!
Dessutom allting utan att det bildats överdrivet mycket slask.
Det har knappt varit något slask alls under vårvintern i år.
Awesome!
 
Ni som följt mig ett tag, speciellt på Instagram, känner igen platsen där dessa bilder är fotade. Har liksom dokumenterat då och då hela vintern, och sedan hur snabbt snön försvunnit.
 
Och TITTA! Ingen snö kvar här vid staketet! Ingen! Noll! Zero!
På endast några dagar!
Jag vet att det blir en himla massa utropstecken i denna text,
men jag är helt enkelt så exalterad över allt detta :-D
 
19:e april såg det ut såhär på samma ställe.
 
Det här är en bra måttstock -den här snöhögen.
När den var som störst såg en inte husen i bakgrunden,
och högen sträckte sig ända fram till var vattenpölarna är.
Sinnessjukt snabbt, som sagt! Sinnessjukt kul!!!
 
 
-----------------------
Någonting som INTE är lika kul dock (kan inte låta bli att lägga in detta också) är vad som syns på den här sista bilden. Kunde inte låta bli att knäppa en bild idag när jag var och tankade.
15,61 KR/LITER kostar bensinen just nu!
Det pushar 16 spänn med skrämmande hastighet!
Innan sommaren är slut siar jag att vi kommer ha passerat 16 spänn. Det är fasansfullt.
Och ja, självklart bryr jag mig om miljön. Självklart vet jag att bilar är en av de värsta miljöbovarna.
MEN det FINNS en annan sida av saken också.
LÄS GÄRNA det här inlägget som jag skrivit tidigare angående detta ämne.
 
Jag kommer ihåg när jag var liten, på 90-talet.
Naturligtvis är det länge sedan, och naturligtvis måste saker öka i pris.
Men...
Jag kommer ihåg när jag var liten.
Jag tankade ju självklart inga bilar, men jag minns att bensinen kostade runt 7-8 kronor/liter.
Nu kostar den nästan 16 kr/liter.
Det är en FÖRDUBBLING av priset bara under min livstid!
Jag kommer tydligt ihåg när priset passerade 10kr och därmed blev tvåsiffrigt. Då tyckte vi det kändes hutlöst...! Tänk om någon vid det tillfället skulle komma och säga att 2018 kommer priset att ligga på 16 kronor...
 
 
 
 
Men men. Nog om detta.
Jag hoppas i alla fall att ni haft en riktig TOPPENDAG allihopa!
Har sett att hela Sverige verkar ha haft samma underbara väder som vi idag, så jag hoppas det stämmer.
 
Efter en...
...försenad och snöig vår
...ickesommar
...kall och regnig höst
...lång och fruktansvärt snöig vinter
2017-2018...
Så tycker jag vi har FÖRTJÄNAT en kanonsommar 2018!!
Vad tycker ni?
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?