5 bästa med mitt jobb
 
💗 Att jag trivs så bra på jobbet att jag inte ens känner någon s.k. söndagsångest.
 
💗 Att jag trivs så bra på jobbet att jag typ inte vill åka hem, även om arbetstiden är slut.
Jag trivs självklart bra hemma också (inga problem där). Men jag har kommit på mig själv upprepade gånger med att faktiskt tänka att "jag vill inte åka hem" i slutet av dagen.
 
💗 Att jag faktiskt känner mig "delaktig" i samhället på ett sätt jag aldrig känt under mitt vuxna liv!
 
💗 Att jobbet ligger så nära hem att det faktiskt är gångavstånd.
 
💗 Arbetstiderna! Jag är visserligen på plats klockan 6:00, men slutar då 13:30.
Okej, visst. Det är inte riktigt heltid, men "close enough" i alla fall med 81,25%.
Era fantastiska kommentarer!
1

Så viktigt att påminna sig om det positiva med jämna mellanrum! Jag ska också göra en sån här lista på måndag. Tack för inspirationen :)

Svar: Ja, visst är det :-D Och speciellt att verkligen uppmärksamma det som är positivt i en värld då vi har lättare att bara uppmärksamma det som är negativt.
Vad kul att jag kunde inspirera med mitt inlägg :-D

Hoppas du får en fin söndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Härligt hur du gillar ditt jobb! Jag trivs bra med mitt också (äldreomsorg, natt) men det hindrar inte att jag längtar till pensionen. Fast dit kan inte du börja längta än väl, har för mig att du är lika ung som min äldsta dotter, född 1984. Så då är det ju toppen att du hittat till rätt arbete!

Svar: Ja, jag är så tacksam över att jag hittat ett jobb som jag trivs så otroligt bra med! Ett där jag aldrig har söndagsångest och där jag nästan inte vill åka hem vid arbetsdagens slut.

Vad kul att du också har ett jobb du trivs med. En ägnar ju trots allt så mycket av sin tid på jobbet; så livet blir liksom så mycket enklare när en verkligen trivs där :-)
Min ena förälder jobbar också inom äldreomsorgen, men på dagen. Hon är född 1962 och har jobbat inom det yrket sedan början av 80-talet.


Ja, jag är född -84, så fyllde 34 år i somras. Kul att du har ett barn född samma år :-) Under mitt liv har jag alltid tyckt det varit så "svårt att hitta" personer födda samma år som mig. Folk jag träffat i min ålder har typ alltid varit födda -83 eller -85... ;-)


Precis; lite tidigt för min del att börja längta efter pensionen ;-) Har typ 30 år kvar i arbetslivet... Dock känner jag just nu att jag inte ens längtar till pensionen. Men det kan ju trots allt ha liiite att göra med att jag trivs så oförskämt bra med mitt jobb.

Dock kan jag förstå att en längtar när en närmar sig den åldern. Dels för att en trots allt jobbat hela vuxenlivet. Dessutom, om en är pigg och frisk, kan ju pensionen betyda en väldig frihet att hitta på saker som inte var lika möjliga under den yrkesverksamma tiden.


Tack för din kommentar, och ha en fin vecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?