Gammeldags Julmarknad
 
Igår, alltså lördag, gjorde jag lite småärenden. Eller ja, ärenden och ärenden...
Jag åkte till Backcity och handlade lite småsaker jag behövde och sedan åkte jag till MIO bara för att kolla in läget lite. Det var länge sedan jag var där, och jag har ett presentkort där som "bränner i fickan" ;-)  Nog för att det räcker i typ 9 år till, men ändå. Behöver ju liksom inte vänta nio år med att använda det...
Blev i alla fall inget där den här gången, men jag ides inte stanna så länge heller.
Shopping är liksom inte min grej... Tröttnar så snabbt på att gå i affärer.
 
I alla fall, när jag ändå var i Öjebyn tänkte jag att jag kan ju stanna till vid julmarknaden som denna helg höll till vid Öjebykyrkan.
Tyvärr brukar saker på sådana marknader inte vara något som faller mig i smaken, men kameran följde med och jag kunde ju kanske få några mysiga bilder.
Jag menar; denna marknad kallas "Gammeldags julmarknad" och den ligger dessutom belägen på ett område (kyrka och kyrkstugor) som är över 600 år gamla. Så chanserna för mys-jul-fotografering var ju så att säga rätt goda :-D
Eller; i och för sig vet jag inte hur gamla kyrkstugorna är. Men KYRKAN är över 600 år gammal, och förr i tiden var det ju viktigt att det fanns kyrkstugor i närheten. Så jag gissar att de är något liknande de också.
Jag vet att kyrkan är så pass gammal eftersom den firade just 600-årsjubiléum för ett par år sedan...
 
 
Det fanns en så sööööt häst på området, vilket drog omkring marknadsgäster i en julpyntad vagn.
 
The cute little horsie again! ♥
(Läs denna mening med "bebisröst" ;-))
 
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Jag är inte heller särskilt förtjust i marknader men det är nåt speciellt med JULmarknader. Och du fick till väldigt fina bilder tycker jag.

Svar: Ja, det är som en speciell känsla när marknaden andas jul :-D Mysigt!
Och TACK! Vad kul att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Så mysigt med julmarknad! Jag ska nog iväg på en nästa helg, främst för att få mysiga bilder :P

Svar: Ja, visst är det en speciell känsla med julmarknader :-) Vad mysigt att du också har möjlighet att komma iväg till en :-D
Precis; huvudfokuset på sådana marknader är typ fotografering. Jag kollade inte så mycket på sakerna, då det mesta inte brukar falla i mitt intresse, jag kollade mest på allting genom kameran ;-)

Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Men det ser ju hur mysigt ut som helst!? Och häst och vagn också! Wow! Älskar julmarknader! <3 Bästa sättet att få lite julstämning

Svar: Ja, visst är det något speciellt med atmosfären på en julmarknad :-) En får verkligen julstämning även om en inte hade det innan :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?