Julfil
 
Som ni vet är jag ju rena rama Nicke Nyfiken när det kommer till nyheter. Kan inte låta bli att testa om jag ser något nytt (med några undantag). Så när jag såg dessa åkte de raka vägen ner i min röda plastkorg på Willy´s.
Dock kände jag mig mer än en aning skeptisk.
Norrmejerier har ju de senaste åren haft Pepparkaksfil också, och den gillar jag inte. Jag bryter mycket hellre ner riktiga pepparkaksbitar i vanlig Filmjölk.
Och polkagrisfil låter ju mer än lovligt udda...
 
Jag vet inte ens riktigt vad jag ska skriva heller nu efter att jag smakat de här nyheterna.
De var inte direkt dåliga, men heller inga smaksensationer.
Polkagrisfilet tror jag inte att jag kommer köpa fler gånger.
Knäck-kolafilet skulle jag faktiskt kunna köpa någon mer gång. Kanske ännu lite närmare jul...
Båda smakerna var i alla fall, i mitt tycke, betydligt bättre än pepparkaksfilet.
 
 
Polkagris – 3 av 5
Knäckig kola – 3,5 av 5
Era fantastiska kommentarer!
1

Alltså, nej, det låter inte gott. Men jag gillar inte fil heller, så det är nog därför. Men nej, det låter inte som ngn god blandning. Mint, polkagrisen alltså, och fil låter läskigt fel ...
Det finns ngn Loka med chokladsmak, tror jag. Låter förfärligt också i mina öron, haha.
Såg att det finns julmust som är smaksatt med lakrits, Erica. DEN får du prova och rapportera om :-)
Ha en fin och bra helg!

Svar: Ja, det är inte alla som gillar fil :-) Jag gillar det dock (speciellt Långfil) och tycker det är så svalkande/läskande att äta när en precis vaknat. Eller bara är sugen på något lätt.
Kände dock exakt samma när jag såg dessa smaker på Willys. Och polkagrisen VAR onekligen väldigt speciell att äta. Jag kan fortfarande inte avgöra om jag gillar den eller inte. Har ju liksom aldrig testat kombinationen mint och fil förut ;-)


Ja, Loka Choklad var en del av "milkshake-smakerna". Den var INTE god!


Ja, jag har sett lakritsjulmusten. Det är en nyhet som jag tyvärr måste säga att jag inte kommer att smaka. Jag avskyr lakrits i alla dess former. Har testat med jämna mellanrum hela livet, och jag har hittills aldrig lyckats svälja ner en enda lakritsbit...

Där måste jag säga att inte ens Nicke nyfiken i mig är nyfiken ;-P



Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?