Så var det i november 2017
OBS! Bilderna i inlägget är 1 år gamla!
 
 
Satt och letade genom datorn, internet och mina gamla bloggar i jakt på bloggmaterial-inspiration och snubblade då över dessa bilder...
De är exakt ett år gamla; fotade i november 2017.
Tänk så sjukt olika två år kan vara...!
Förra året såg ut såhär ↓ Alldeles vitt överallt.
I skrivande stund, nu 2018, har vi inte en enda snöflinga (snön som kom förut har försvunnit sedan länge).
Lite vitt är det, men det är bara frost. Inte snö.
Och igen... så kollar jag på dessa bilder och det känns inte alls länge sedan jag fotade dem!
 
Och ja, vackert är det. På bild.
MEN med facit i hand ryser jag när jag tänker på förra vintern!!
Dessa bilder var ju trots allt bara BÖRJAN! Detta var LITE snö, jämfört med vad som skulle komma.
Det gröna staketet som syns på några av bilderna låg helt under snön senare under vintern.
Dessutom skulle det ju visa sig att vintern blev så extremt lång. De enorma snömängderna låg kvar ända tills i slutet på april. Inget ovanligt att det är snö kvar då, men det var MÄNGDEN som verkligen var uppseendeväckande.
Ja, ni minns ju vintern 2017/2018...
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Bilderna är fantastiska. SÅ fina! Jag hade älskat det där. Snacka om julstämning galore. ÅÅÅ!
Har hört, vet ju såklart inte om det är sant, att både vi och ni ska få en vargavinter. Så, Erica, det är bara att ladda Canon och fota det bästa av denna uppkommande vinter också :-)
Härligt!
:-)
Kramen!

Svar: TACK! Vad glad jag blir att du gillar bilderna! Jajamensan; Du hade verkligen älskat att befinna dig här förra vintern! Det var sannerligen som att befinna sig i en 6 månader lång juldröm. Drivor av kritvit fluffsnö precis HELA årstiden! Jag kan inte minnas en enda dag då det var töigt väder; sådär så snön sjunker ihop och blir tråkig. Utan det VAR verkligen fluffsnö/pudersnö hela tiden.

Kan dock tänka mig att skoterentusiasterna inte var överdrivet glada. Det bästa skoterföret är ju trots allt när snön blir lite tyngre och liksom "packas ihop". Därför är ju vårvintern oftast den ultimata skotersäsongen, inte högvintern.

Men nu kom jag av mig lite här... ;-)

Ja, vi får väl se om det stämmer med den vinterprognosen.
Jag håller tummarna att du får den vargavinter du vill ha (speciellt som ni knappt hade snö förra året, eller minns jag fel?).
Själv känner jag mig som sagt fortfarande rätt mättad ;-P


Ha en riktigt MYSIG Thanksgiving nu!
Och hoppas du/ni får en jättefin dag med eran Black Friday-tradition!!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Än är det väl lite tidigt för snö ändå? Haha, är inte redo

Svar: Jag är inte redo när snön än kommer, hehe ;-) Även om det skulle vara så sent som i januari och snön inte kommit än så skulle det inte direkt störa mig ;-)
Dock är ju den här tiden, november, den tid då snön kommer och stannar. Första snön brukar ju oftast visa sig ungefär i mitten av oktober, men tina bort, snöa och tina bort fram till november -då den ofta stannar kvar.
Varenda vinter frågar jag mig själv varför i hela friden jag bor i Sverige under november till april... ;-P
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?