Facit - Summer Bucket list 2018
 
Så var alltså ALLA sommarmånaderna slut. Till och med Sensommarmånaden Augusti.
How did that happened? som jag alltid fråga mig vid varenda månadsskifte...
Men seriöst... HUR hände det.
Var tog sommaren vägen?
Vi har haft en sådan obeskrivlig sommar i år att den inte går att göra rättvisa i text, men däremot så var den i vanlig ordning alldeles för kort. I alla fall ledigheten, hehe ;-)
 
Nu väntar hösten, vilket ni vet inte direkt är min favoritmånad.
Eller; egentligen har jag inte så mycket emot hösten i sig. Det är MÖRKRET jag inte klarar av!
Jag får bokstavligt panikkänslor av att se dagarna bli kortare och kortare.
Men det tycker jag vi lämnar nu.
Hoppas att ni alla haft en lika härlig sommarledighet som jag har haft!
 
Istället tycker jag vi går in på vad detta inlägg egentligen skulle handla om...
Om ni följt mig ett tag kommer ni kanske ihåg att jag i våras lade ut en s.k. Summer Bucket list; alltså saker jag ville hinna med under sommaren.
Tanken var att just idag, den första september, skulle jag göra en uppföljning och se hur många av punkterna jag uppnått.
Målet var dock inte att jag verkligen skulle hinna med ALLA punkter, då jag inte ville ha den stressen över mig när sommaren kom. Jag ville koppla av, och tanken med listan i år var mest att som sagt se hur många punkter jag skulle hinna med.
Det är också några punkter som inte fanns med i det ursprungliga inlägget, utan som jag lagt till allt eftersom. Sådant jag inte tänkte på när jag skrev listan, men som under sommaren dök upp.
 
 
Saker jag gjorde/inte gjorde under sommaren 2018!
 
√ Åka till Gläntan (populär badstrand här i Piteå) minst två gånger.
Öppen ruta Damma av kameran och fota så pass mycket att jag alltid har nytt material att visa på bloggen.
√ Fylla 34 år ;-P
√ Åka ut på picknick.
Öppen ruta Stanna ute en hel dag, från tidig morgon till sen kväll.
Öppen ruta Grilla minst en gång. Torka med eldningsförbud i sommar...
√ Äta Surströmming minst två gånger.
Öppen ruta Gå på Öjeby kyrkmarknad. Uteblev, då jag inte ides åka dit.
√ Fota i dagsljus mitt i natten.
√ Ta minst en ny favoritbild.
√ Ta minst en "trolsk"/drömmande bild.
Öppen ruta Ta en fotopromenad som är så lång att jag fyller båda mina minneskort (16GB + 8GB).
Öppen ruta Gå på loppis i Badhusparken minst en lördag.
Öppen ruta Färdigställa mitt bokmanus. Hade inga föreställningar about that one!
Öppen ruta Minst en spelkväll (sällskapsspel) i stugan!
Öppen ruta Gå på NOLIA. Ides inte gå, då jag trots allt inte är särskilt intresserad.
Öppen ruta Fika på stan.
Öppen ruta Ta en bild som får minst 50 likes på Instagram.
√ Äta mjukglass minst 2 gånger.
√ Fota under gyllene timmen!
√ Prova på Bullet journaling.
√ Äta street food.
√ Gå på PDOL.
√ Fota någonstans där jag aldrig fotat förut.
√ Hitta "Blå lagunen".
 
 
√  Sådant jag gjort.
Öppen ruta Sådant jag inte gjort.
S  Sådant jag medvetet struntat i, av olika anledningar. 
 
 
Vissa saker är liksom "halvgjorda", men får stå som ogjorda eftersom jag bara bockat av det som är "färdigt".
Till exempel punkten om att alltid ha nytt fotomaterial att visa i bloggen.
Jag har fotat en hel del bilder i sommar, men ändå inte så att jag alltid haft material till bloggen. Därför står det som ogjort.
Jag har inte heller lyckats fylla båda minneskorten på samma dag, även om jag fotat mycket (t.ex. när jag fotade mitt i natten).
 
En annan punkt som jag verkligen önskar att jag fått bocka av är den om att publicera en bild som skulle få minst 50 likes på Instagram.
Jag var faktiskt väldigt nära med en bild, men nådde inte riktigt ända fram för att kunna checka av den.
Jag publicerade en bild som kom upp i så mycket som 48 likes, alltså endast två ifrån.
Men nära skjuter ingen hare, heter det ju ;-P
Jag är dock jätteglad för de likes jag faktiskt kom upp i under den bilden, då det för tillfället är mitt rekord på Instagram. Jag har aldrig fått över 40 likes på någon bild tidigare, så bara det är ändå en seger :-D
 
– – – – – – – – – – – – –
 
Allt som allt är jag ändå riktigt nöjd med sommaren 2018.
Inte bara för att vädret – går inte sluta tjata om det – varit för bra för att vara sant! Utan för att det känns som jag verkligen har gjort något under min ledighet!
Att jag inte BARA har suttit hemma och kollat på vädret genom fönstret.
Visst har jag gjort det OCKSÅ, men jag HAR kommit mig för att hitta på saker. Som jag då uppenbarligen kunnat kryssa av på min Sommar Bucket list!
 
Har Du haft någon "bucket list" i sommar?
Om ja; har du hunnit kryssa av många punkter? Kanske till och med alla?
Har Du varit ledig, eller jobbat i sommar?
Känner Du dig redo för hösten, eller hade du önskat att förlänga sommaren med några månader?
Era fantastiska kommentarer!
1

Grattis i efterskott :) Jag har inte haft någon bucketlist faktiskt

Svar: Tack! :-D Det var i början av juli, så det känns som om det var nyss samtidigt som det känns som det var länge sedan ;-)
Ganska skönt egentligen att inte ha någon lista. Bara ta sommardagarna som de kommer och njuta av dem :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?