Nu börjar det bli jäkligt nervöst...!
 
Jag har ont i magen. På riktigt.
Inte för att jag har ätit något olämpligt eller så.
Utan för att nu ÄR det inte många dagar kvar.
Den dagen som ändå har känts så avlägsen; lite som att det är ändå ett tag kvar.
Det kan vi inte säga längre...
Om två ynka dagar är det VAL 2018!
 
En sak måste jag få säga... känslorna inför detta val har sannerligen varit något utan dess like!
Jag tycker Ödesval är ett sådant perfekt namn på vad som sker på söndag, för det känns verkligen som ett ödesval.
Mer än någonsin känns det som om det är NU det gäller.
Vilken väg ska Sverige ta?
Den hoppfulla, mänskliga vägen där alla människor är lika mycket värda?
Eller köper vi en one-way ticket rakt mot vår undergång?
 
Jag är medveten om att det låter otroligt dramatiskt, men det ÄR sanningen.
Kommer svenska folket hinna vakna upp och ta sitt förnuft till fånga innan söndag?
 
Vi har ett parti med i leken som verkligen inte borde tillåtas plats på den politiska arenan.
Ett parti som är EMOT ALLA värderingar som Sverige byggt upp under så många år!
De är emot jämställdhet, mänskliga rättigheter och i grund och botten: Demokrati.
Vad de än försöker påskina så är demokratin i allvarlig FARA om detta parti får verklig makt.
Om SD vinner på söndag, om de kommer i en verklig maktposition på så sätt att de blir största partiet, DÅ är det slut med Sverige som vi känner till det.
SD hatar invandrare, kvinnor, HBTQ-personer samt "landsförrädare" (vilket betyder människor som tror på mänskliga rättigheter och allas lika värde). Låter inte det skrämmande likt något vi sett förut...?!
 
Är det verkligen ett sådant parti vi vill ska bestämma över vårt land?
Är det verkligen sådana människor vi vill ska representera vårt land?
Jag säger NEJ! SD representerar INTE MITT land!
 
Nu kanske det kommer någon idiot och påstår att Vänstern är likadan som SD. Jag har hört det förut.
Och ärligt talat övergår det fullkomligt mitt förstånd hur det ens går att göra en sådan jämförelse!
Ett parti är uppbyggt på grundstenen HAT.
Ett annat parti är uppbyggt på grundstenen KÄRLEK.
För inte ens SD:are kan väl säga att deras parti är byggt på kärlek. De gör ju för f*n inget annat än hatar! De hatar alla som inte är etniskt svenska vita män!
 
För om vi t.ex. tar SD och F!. Två partier som står på varsin sida om den politiska skalan.
F! är GRUNDAT på synen och åsikten om alla människors LIKA värde. Oavsett nationalitet, etnicitet, kön, religion eller sexuell läggning. Deras politik är byggd på den människosynen, och hela deras politik genomsyras av den.
SD däremot, är ett parti som kom till ur människors missnöje och hat. Deras politik är baserad på att vissa människor är bättre än andra, och den genomsyras konstant av deras hat mot invandrare.
 
Dessutom har SD en kvinnosyn som överhuvudtaget inte hör hemma 2018! Fullkomligt vidrig.
Därför kommer jag aldrig att förstå hur just kvinnor ens kan tänka tanken att rösta på SD. Lika lite som jag kunde förstå hur amerikanska kvinnor kunde rösta på Trump.
Deras ideologi är att de vill tillbaka till 50-talets syn på kvinnor och män, på kärnfamiljen och samhället.
I grund och botten: De vill skapa en tidsmaskin som tar oss 60 år tillbaka i tiden.
 
-------------------
 
Någonting jag faktiskt är nästan lika rädd för som att SD vinner (men bara nästan) är att det blir regeringsskifte på söndag.
Jag blir alldeles kallsvettig varje gång jag tänker på att vi kanske får en borgerlig regering igen.
För DÅ blir det inte heller roligt!
Alliansen är Robin Hoods elaka tvilling. De tar från de fattiga och ger till de rika.
Alliansen, med då Moderaterna i spetsen, ger blanka f*n i arbetarklassen.
Gynnar deras beslut de allra rikaste så är de nöjda. Att klassklyftorna skjuter i höjden under borgerliga ledningar och att de fattigaste inte har råd att leva skiter de totalt i. Och det är inte ens överdrivet!
Jag har deras förra mandatperiod i ALLDELES för färskt minne!!
 
Jag är livrädd för att Alliansen, om de vinner valet, ska införa slaveri igen. Precis som när de satt sist.
Att de tekniskt sett kallade det för "Fas 3" spelar ingen roll. Det var bara en omskrivning för vad det egentligen var!
Om SD vill tillbaka till 50-talet, så vill Alliansen inget hellre än gå tillbaka till 1800-talets BONDESAMHÄLLE!
Deras dröm är ett samhälle där klassklyftorna är monstruösa, så att en verkligen kan SE tydligt vem som hör till vilken klass. Där underklassen är i beroendeställning till de rikaste.
Adel, präster, borgare och bönder...
 
--------------------
 
Vi har haft borgerliga regeringar ett par gånger förut, men tack och lov har de aldrig suttit länge.
Dock, det jag tycker är jobbigast... Det är att när det varit en borgerlig regering och sedan blir skifte, då har alltid det röda blocket varit tvungen börja med att städa upp efter högerpartierna.
Och då har det istället blivit så att de Socialdemokratiska regeringarna fått ta all skit för att det "blir så dåligt".
Allt bara för att människor inte verkar ha förmågan att tänka längre än vad näsan räcker!
 
När ska folk egentligen förstå att borgerlig politik inte passar ett land som Sverige?!?!
Det bor endast 10 miljoner här, och den STÖRSTA delen är arbetarklass!
Hur många procent kan vara rika/överklass? Det kan inte vara många, alltså procentuellt.
Det säger sig väl ändå självt att vi då inte kan ha partier som fattar beslut endast utifrån de rikas intressen, och skiter i hur det går för alla andra.
 
-------------------
 
Att veta hur en ska rösta kan vara skitsvårt. Jag vet! Jag är där själv.
Har två partier jag väljer mellan, och har svårt att bestämma mig för vilket av dem som får min röst. Speciellt eftersom det egentligen inte spelar jättestor roll vilket jag väljer, då båda två står för precis mina värderingar.
Snälla svenska folket; alla ni som har rösträtt på söndag, rösta på det parti vars ideologi bäst stämmer överens med vilket samhälle Du vill leva i.
Det spelar ingen roll om det finns en eller två mindre punkter i partiprogrammet du inte håller med om. Ifall du ska hitta ett parti där du håller med om ALLT kommer du gå bet.
Så snälla; ställ dig frågorna...
Vilket samhälle vill jag leva i?
Vilket parti delar min vision?
 
Kanske har du inte tänkt rösta alls?
Snälla! Tänk om!
Jag vet att det är din rätt att avstå, men snälla! Det här valet är SÅ viktigt!
För oss. För Sverige!
I det här fallet är en utebliven röst en hjälp till att stärka SD.
 
Vi innehar vår allra värdefullaste rättighet - vår rösträtt.
Rätten att få vara med och påverka. Den får vi aldrig ta för given!
Vi lever trots allt i ett fritt demokratiskt land. Det betyder att vid sådana här tillfällen – val – spelar det ingen roll vilken klass du tillhör. Om du är rik eller fattig. Gammal eller ung. Man eller kvinna!
ALLA har en röst, och allas röster är lika viktiga.
Ta det inte för givet.
 
Speciellt till alla kvinnor där ute.
Nyttja den rättighet vi fick för 97 år sedan. Hedra alla de otroligt starka kvinnorna som för hundra år sedan slogs i extrem motvind för vår rätt att rösta.
Det är VI som fått skörda frukterna av deras arbete.
DE kämpade för OSS. För kommande generationer.
VI är DERAS "kommande generationer"...
 
De två partier som delar Min syn på vilket samhälle jag vill leva i, är Feministiskt initiativ (F!) samt Vänsterpartiet (V).
Jag fyllde 18 år 2002, så jag har hunnit med att rösta i några val vid det här laget.
Alla gånger har jag röstat på Vänsterpartiet.
Förutom i förra valet; 2014. Då var det F! som fick min röst.
Båda dessa partier står för det medmänskliga samhälle jag vill leva i. Det är anledningen till att jag inte kan bestämma mig mellan dessa två i år, samtidigt som det ju faktiskt inte spelar någon större roll eftersom jag kommer känna mig nöjd i vilket fall som helst.
Det lutar mycket mot V, men samtidigt VILL jag verkligen rösta på F! och hoppas på att de tar sig in i riksdagen.
 
Jag har sådana fjärilar i magen av detta val att det känns som jag ska få ett nervöst sammanbrott när som helst. Och att tänka "på söndag är det över" hjälper inte heller, för då börjar hjärnan skissa på alla möjliga skräckscenarios...
 
Avslutningsvis måste jag bara få säga att det här har verkligen varit det konstigaste valet hittills. Känns som att det har varit en mycket udda valrörelse jämfört med tidigare år. Mycket oroväckande och skrämmande händelser, uttalanden och framtidsutsikter.
Det känns också som det VIKTIGASTE valet hittills!
Helt ärligt; jag har aldrig känt såhär inför något val tidigare. Det KÄNNS verkligen som om Sveriges öde avgörs nu i helgen.
 
 
Snälla; LÅT oss få behålla de grundläggande mänskliga
värderingar som vi under en så lång tid byggt upp!
 
RÖSTA RÖD-GRÖN-ROSA!
NEJ TILL SD!!!
 
 
 
Ska du rösta? Eller har du redan röstat?
OM du vill säga det; vilka röstar du på? (110% frivilligt att svara!)
Röstar du efter ideologi eller sakfrågor?
Har du röstat på samma parti alla gånger du röstat, eller brukar du rösta på olika?
Vad tror du om utgången i detta val?
Era fantastiska kommentarer!
1

Hoppas du röstade på det partier som gynnar DIG, och inte tänkte vad som gynnar den bredvid dig :)

Svar: Jag röstade på de partier vars ideologi stämmer bäst överens med det samhälle jag vill leva i, dvs i mitt fall Vänsterpartiet och Feministiskt initiativ. Men det sammanfaller också med vad som är bäst för mig, min livssituation och mina anhöriga.
För min egen livssituation hade jag inte kunnat rösta höger, eftersom de bland annat är för skattesänkningar. Och som arbetarklass betyder det att jag inte skulle ha någon fördel av det. Jag skulle inte få mer pengar i plånboken, men istället skulle jag bli fråntagen mina möjligheter till sjukvård, tandvård, utbildning etc eftersom jag inte skulle ha råd att betala vad det egentligen kostar (i och med att alla de sakerna finansieras med skattepengar idag). Till exempel så skulle vårdköerna säkert bli kortare med Alliansstyre, MEN anledningen till det är att vården bara skulle vara tillgänglig för De som kan betala för den.

Jag skulle inte vilja ha ett samhälle som t.ex. USA; där en kan bli skuldsatt för livet om en behöver opereras. Eller där det kostar tusentals kronor att föda barn.

Så sammanfattningsvis så blev mitt val en kombination mellan vad som är bäst för mig och vilket samhälle jag vill leva i.


Ett stort tack för din kommentar :-D

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Peter
2

Var det SD som instiftade det Rasbiologiska institutet, till exempel?

Svar: Nej, SD fanns inte då.
Dessutom insåg man ju rätt snabbt att sådana "resultat" inte gav någon som helst användbar data.

Dessutom; allt som hände FÖRE andra världskriget, de som höll med nazisterna, kan man ändå förklara med att "de inte visste". För att förintelsen hade inte hänt än, och de som levde då hade ingen aning om vilken förödelse det skulle vara.

De som däremot står för sådana åsikter idag har INGEN ursäkt. Vi VET vad som hände! Vi VET hur det påverkade samhället! Vi VET hur sjukt det var!

SD:s syn på invandring och "raser" finns det inga ursäkter för idag.


Dessutom tillhör alla människor på jorden samma ras. Homo sapiens.

Så ifall syftet med din kommentar var pro-SD, så kan jag bara säga att INGET kommer någonsin få mig att sympatisera med ett sådant parti!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?