Senaste veckorna genom min iPhone
Hej du glade!
Och du sure är också välkommen. Kanske kan jag muntra upp dig ;-)
 
Jag har verkligen saknat att blogga. Jag har dessutom haft saker att blogga om, så fattar inte hur det kommer sig att det varit så svårt att sätta sig framför bloggen och skriva.
Sist jag bloggade hade ju valet inte ens varit. Det var i början av september.
Nu är det snart oktober!
 
Hade dock inga bra idéer på olika blogginlägg, eftersom vissa saker är för fjuttiga för att få ett helt eget inlägg. Därför tänkte jag att jag kör på en "senaste tiden genom min iPhone". Lite som ett samlingsinlägg och utan ambitiösa Canonbilder.
Ibland måste det bara "få vara", eller hur ;-) Lite sådär halvslappt.
 
 
 
 
Vi kan börja med vad jag tycker är det roligaste jag gjort den senaste tiden...
Nämligen möblerat om hemma.
Jag är en sådan person som är fruktansvärt rastlös när det gäller t.ex. inredning. Jag är Queen of Ombytlighet och kan vilja ändra om flera gånger per år.
Nu är mitt hem en etta och har inte varit sådär jättelätt att göra större förändringar i, speciellt när jag hade så mycket saker.
Men sedan jag gjorde min jätterensning går det så mycket bättre. Och det är så mycket roligare.
Jag gillar dessutom att ommöblering är ett bra sätt att få in förnyelse i sitt hem utan att behöva köpa nya möbler. Tycker en får den där nykänslan bara av att flytta runt på möblerna en redan äger.

Den här gången testade jag om det gick att få till någon typ av avdelningsinredning. Alltså dela upp lägenheten i typ vardagsrumsdel, matsalsdel, kontorshörna och sovdel.
Blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet, även om det inte är 100% som jag vill ha det.
Den äckligt fula TV-möbeln ska bort så fort jag har möjlighet, och bytas ut till vitt för att passa in i helheten.
Samma gäller för matbordet och stolarna.
Vad tycks?
 
 
 
 
Och så valet då...
Den 9 september var det ju, som alla vet, val.
En värre rysare har vi aldrig skådat, och frågan är om vi kommer få uppleva något liknande på länge..!
VILKET läskigt val det var i år! Shit alltså!
Att det dessutom slutade med ett resultat där det skiljer ett - ETT - mandat är helt sjukt!
Jag menar; det blev ju basically 50-50 mellan blocken...
 
Är SÅ glad över att jag inte är politiker, för att bilda regering denna höst kommer ju bli ett rent helvete!
De röd-gröna knep 144 mandat.
Alliansen fick 143.
SD fick 62 mandat. Jag orkar inte ens gå in närmare på DET!
Dessutom säger Alliansen att de tänker bilda regering, trots minoritet, vilket jag inte riktigt kan förstå hur det skulle gå till. Alla deras partier har ju sagt klart och tydligt Nej till att samarbeta med SD.
Men för att bilda regering måste de ju ta hjälp av SD...
 
Nåja, jag är som sagt inte politiker (och jäkligt glad över det).
Börjar vara så trött på politik nu och känner att jag behöver en paus.
Kan däremot inte lova att det inte blir fler politikrelaterade inlägg här, då det är så infekterat just nu och svårt att bara lägga det åt sidan.
Jag avundas INTE alla de människor som just nu ska försöka enas och komma överens om hur Sverige ska styras de närmaste fyra åren. Jisses alltså!
Stefan Löfvén avgår ju dessutom som Stadsminister, då han blev bortröstad.
Jag håller på det röd-gröna blocket, men kan inte låta bli att känna att det kanske är lika bra.
Det är dags för någon annan att ta över.
...
....
Men INTE Kristersson!!!!!
 
Om min barndomsby får välja är dock valet solklart ;-P
 
 
 
 
Å regnet det bara öser ner...
En hel del av detta väder har vi fått den senaste tiden.
Sommaren var helt obeskrivlig gällande värmen, men redan i augusti fick vi ändå ganska många åskskurar och temperaturen sjönk ganska radikalt. Från runt och över 30 grader till under 20.
 
Det har sannerligen varit en udda sommar i år.
Men jag klagar inte!
Det lär dröja innan vi får en sådan igen, speciellt med tanke på att det varit den varmaste sommaren sedan... tja, jag läste "sedan de började mäta". Helt sjukt!
Men skogsbränderna har ju inte heller varit nådiga, och tanken på alla bönder som varit tvungna slakta en massa djur för att fodret inte räckt till.
Undrar vad vi får för vinter härnäst tro...?
Inte som förra! Snälla, snälla, snälla!
Visst, det kan gärna vara en del snö så att det blir vackra vinterlandskap. Men det behöver inte vara 2-3 meters snödjup i 6(!) jäkla månader!!
 
 
 
 
Nicke Nyfiken har varit framme, då det tydligen varit De nya smakernas tid senaste veckan...
Vet inte HUR många nyheter jag sett i affärerna!
Det enda jag blev lite sur över igår var att det ser ut som att Polly Puffar plockats bort till förmån för dessa nya Polly-crunch-godisarna :-(
Visst, de var goda. Men inte på långa vägar lika bäst som Polly Puffar aka mitt favoritgodis!
 
 
 
Hittat den absolut minsta vattenmelon jag någonsin sett!
Har aldrig hållit i en melon som rymts såhär i min hand,
och då har jag inte världens största händer direkt.
 
 
 
 
Serverat Tacos på jobbet.
På skolmatsedeln är det Tacos en gång strax efter skolstarten,
och en gång strax innan examen.
För min del är det nog bara bra ;-)
Min hackningsteknik måste ju...hm...dokumenteras ;-P
 
 
 
 
Gråtit över bensinpriserna, som där ett tag nästan var upp och nosade i 16,50 spänn litern!!
Helt sjukt är det!
Jag köpte bilen 2012, och då låg bensinpriset oftast på 12-och nånting.
16,21 !!! :-(
Tack och lov har det sjunkit lite sedan denna bild togs.
Idag när jag körde förbi låg priset på 15,57.
 
 
 
 
Jag har till och med hunnit bli förkyld, och klarade mig med en hårsmån från en feberperiod.
Kände mig nämligen väldigt hängig i fredags eftermiddag. Ont i halsen, (ovanligt) trött, frusen och ont i alla leder som finns.
När jag kom hem efter jobbet hade jag 38,2 feber.
Tack och lov gick det över snabbt. Redan under helgen var febern borta.
Dock inte förkylningen, och den har brutit ut nu i skrivande stund.
 
 
 
 
Tycker vi avslutar detta långa inlägg med det i särklass roligaste som hänt den senaste tiden, vilket faktiskt hände IDAG!
I slutet av arbetsdagen fick jag nämligen meddelandet om att jag blivit Tillsvidareanställd!!!
Can´t believe my LUCK!!!
Eller tja, självklart visste jag att det inte var länge kvar, då jag lyckats hålla mig så bra med jobb de senaste två åren. MEN det spelar ingen roll; JAG SVÄVAR PÅ MOLN!!!
 
Och FYI:
JAG ÄLSKAR PITEÅ KOMMUN!!!
 
Hur många praktiker har jag inte gjort på hur många ställen genom åren?
Praktik som alla (typ inom AF´s arbetssökarkurser) säger "äääär såååå bra, för de kan leda till jobb".
Jag har inte fått erfara det. Alltid var det bara vidare till nästa praktik.
Därför klev jag i maj 2015 in i köksvärlden med tankarna att det förmodligen skulle bli på samma sätt den gången. Praktik ett tag och sedan tillbaka till AF.
 
Men ibland visar sig livet helt enkelt från sin bästa sida. Det ger en belöningar när en hittat rätt.
I augusti 2015 bytte jag praktikplats, men bara till ett annat förskolekök.
Och BOY! Vad jag hittade rätt!
Jag fick en sk Nystartanställning där, vilket basically är fortsatt praktik, men med riktig lön.
På det stället stannade jag ett år; till sista september 2016 (eftersom nystartsanställningar är max ett år).
Då gick jag ut på fulltid som vikarie inom Måltidsservice, och jag har fått jobba hela tiden sedan dess!
 
Och nu... NU...  nu är jag här!
Och får avnjuta En Praktik Som Lett Till JOBB!
 
Och ja, nämnde jag att
JAG ÄLSKAR PITEÅ KOMMUN!!!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?