Ett litet minne
 
I slutet av juli månad brukar det ofta vara någon ordentligare urladdning gällande vädret. De senaste åren har det varit åskoväder och kraftiga regnskurar just den tiden på sommaren.
Men inget som slår sommaren 1997.
Jag är 35 år, och det regnovädret är det absolut värsta jag varit med om.
Jag var 13 år då, så jag kommer tydligt ihåg förödelsen som blev av det ovädret.
Jag minns alla vägar som, bokstavligen, spolades bort samt att det var stora översvämningar överallt.
Gå gärna in på denna länk; där finns bilder från de där julidagarna 1997.
När jag tittar på de bilderna känns det helt sjukt att jag varit med om det...
Tydligen föll det 256 mm regn på 2 dygn.
 
Bilden här ovanför visar hur mycket vattennivån på Swensbylijda höjdes.
Där vattnet på bilden är; det är den normala nivån. Alltså hur det i normala fall ser ut. Och skylten som sitter uppspikad på träden visar var vattennivån hamnade i slutet av juli -97.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?