Saker jag vill just nu
JA, jag är medveten om att flera av dessa punkter inte går ihop. Till exempel resandet och miljötänket. Att resa utomlands är inte klimatsmart.
Men det här handlar inte om vad som passar ihop med vad, eller ens vad som är rimligt att uppnå.
Det handlar om att jag sitter här och bara brainstormar vad jag VILL göra just nu. Vad jag drömmer om och hur mitt drömliv skulle se ut.
Jag tror vi behöver sådant i våra liv, oavsett vad som sedan händer eller inte händer.
Drömmar är extremt viktigt!
Ibland behöver vi, eller i alla fall jag, bara få sitta och få ur mig allting jag önskar mig. Jag behöver få se det i skrift.
 
 
 
💖 Flytta ut till ett hus på landet och leva lite mer lantligt. Lite grann med inspiration från Jonna Jinton.
 
💖 Jobba hemifrån med något kreativt, typ fotografi och skrivande.
 
💖 Resa utomlands.
 
💖 Ha ett förskolekök på jobbet som är "mitt".
Jag är ju fast anställd inom Måltidsservice, men drömmen vore att ha ett fast ställe också.
 
💖 Leva klimatsmart, på sättet att t.ex. odla själv, köra så nära zero waste som möjligt, köpa livsmedel lokalt (typ kött, mjölk, ägg från lokala gårdar) och sådant en kan göra som privatperson för miljön.
 
💖 Leva i en bostad där jag, förutom sovrum, vardagsrum och kök ha rum såpass att jag kan ha både kontor och fotostudio.
 
💖 Renovera, bygga upp och inreda ett hem totalt från grunden. Från golv, väggar och tak till möbler och inredning. Precis som JAG vill ha det!
 
💖 Lyckas med att fota ett årstidsprojekt. Inspiration Elin Kero/Nevnarien.
Min svaghet är att jag kan sätta igång med ett projekt, men det rinner väldigt snabbt ut i sanden. När det gäller fotoprojekt, typ årstidsprojekt, kanske det beror på att jag hittills inte hittat det perfekta stället att använda; som är ett fint ställe och där det faktiskt går att ta sig under alla årstider, även under vintern när det är två meter snö.
Men jag ÄLSKAR verkligen de drömmande bilderna i Elins årstidsprojekt, och VILL så gärna lyckas med ett sådant själv!
 
💖 Vara så duktig på fotografering att jag kan sälja bilder.
 
💖 Vara så duktig på fotografering att jag kan få till så pass drömmiga bilder att de blir virala.
Inspiration: Elena Shumilova.
 
💖 Ha en talang inom något det går att tjäna pengar på, typ musik och/eller skådespeleri.
Jag är tondöv och usel på att skådespela, men har alltid drömt om att ha dessa talanger.
Era fantastiska kommentarer!
1

Håller med dig om husbyggandet. Vill också skapa ett helt eget hus, vet i stort sett redan HUR jag vill ha det. Min makes man är byggnadsarkitekt (eller vad det nu heter), så han hade fått rita ¨åt oss och säga om mina planer hade funkat på riktigt. :D Gärna på en ö i havet där jag hade kunnat ha en egen båt, vattenskoter, mm. Samt att vi då också kan släppa ut vår katt utan att vi behöver oroa oss för att hon skulle bli överkörd. Hon älskar att vara ute, när vi bodde i huset i Piteå så fick hon gå ut. Nu bor vi mitt i stan med mycket trafik utanför så hon får endast vara ute på balkongen under uppsikt.

Skulle också vilja ha ett eget flygplan så vi kan ta oss till Piteå när vi vill. Där skulle vi ha ett litet hus att bo i när vi är där. :D Såg ett fint hus i Åträsk, Lillpite som jag hade velat ha. :D

Måste bara vinna på lotto eller nåt först. :D

Svar: Åh! Ja! Att bygga ett hus helt enligt egna önskemål hade verkligen varit en dröm! När den dagen kommer tror jag faktiskt jag kommer vara tvungen att göra det, då jag också har en sådan speciell bild i huvudet av mitt framtida hus :-D

Och vad underbart att ha en arkitekt i familjen! Inte dåligt!

Ja, kan tänka mig att det blir extra skönt med hus när en har djur. Framförallt katter.


Precis; hade inte varit helt fel att ha så mycket pengar att en kunde bo på ett ställe en vill, och sedan ha ett extra boende någon annanstans. Det bästa av två världar, liksom :-D


Ja, det var ju det där med pengarna... Tänk egentligen, att det finns faktiskt (oftast) bara ett enda hinder som står mellan en och ens drömmar... och det är pengar. "Så litet men så stort".
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ullis
2

Min makes PAPPA ska det såklart vara, haha. :D

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?