Snabb dator och lite lantgårdsdjur
Äntligen!
Nu har jag fått tillbaka Photoshop, vilket betyder att det åter kan komma upp bilder på bloggen. Jag hann ju inte fixa iordning alla bilder från Swensbylijda innan vi (eller ja, det är min bror som ska ha cred för all den här hjälpen!) omformaterade datorn.
Och det visade sig ju vid formateringen att datorn varit så seg på grund av det lilla RAM-minnet i datorn. Jag har tydligen endast haft ett 2 GB-minne, och helst ska det vara typ 8 eller 16 GB.
Idag, söndag, har han varit förbi och satt in större minnen. Det är sammanlagt på 16 GB, men av någon anledning så vill datorn bara hitta 4 av dem. Det är dock dubbelt jämfört med tidigare, så jag njuter just nu av att kunna köra flera saker samtidigt.
Mest troligt verkar det vara bios (eller vad det heter) som behöver uppdateras, men på det stora hela så har jag en snabb och fungerande dator numera.
Ursäkta ranten, men ville förklara lite varför det inte kom upp någon fortsättning på Svensbybilderna.
 
Vi har ju också gått in i Augusti månad.
Sommaren är över och det är dags för pre-fallmånaden, som jag brukar kalla den. Ni vet; det där "ingenmanslandet", när sommaren är slut men riktiga hösten inte riktigt börjat.
När naturen börjat förbereda sig inför hösten.
 
Avslutar med några somriga djurbilder från kvällen i Svensbyn.
Eftersom Swensbylijda är en typ av hembygdsmuseum så finns det på somrarna även lite bondgårdsdjur som får ströva på bete där.
Som ni ser på bilderna är det bland annat kor, får/lamm och en kanin. Tyckte även det såg ut som det låg någon gris i ett "vindskyddsskjul" i en av hagarna, och jag är inte säker men det kan hända att det funnits även höns vid något tillfälle.
Som sagt; stället är uppbyggt lite som en lantgård för typ 100 år sedan.
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?