A walk through Snowland
Sådär! Äntligen bryter vi den tråkiga bildlösheten som omfamnat bloggen de senaste veckorna!
Det var på tiden, eller hur!
MEN det HAR varit så förbannat KALLT så länge! Temperaturen har ju för sjutton legat på mellan 20 och 30 minusgrader i över en månads tid, så det har inte känts sååå lockande att ta ut kameran (även om vinterlandskapet har skrikit "FOTOGRAFERA MIG!".
Som det ser ut på dessa bilder, så här har det sett ut sedan... jul typ. I alla fall sedan det blev 2019.
Det är nästan plågsamt vackert. Säger jag som egentligen hatar snö...
 
I alla fall; som ni vet så har jag ingen bil för tillfället (får mest troligt tillbaka den fixad nästa vecka) så igår gick jag till och från jobbet. Eller ja, fick skjuts mellan förskolorna, då jag skulle städa på en annan än där jag jobbar i köket.
Packade i alla fall ner Canon i väskan på morgonen och lät den följa med till jobbet. Just för möjligheten att fota lite på hemvägen.
Och så blev det. Hann fota i alla fall en bit innan det började snöa så pass mycket att jag inte längre ville ha kameran framme.
Istället blev andra halvan av vägen hem en myspromenad i snöfallet. SÅ mysigt, och framförallt avstressande!
Att det dessutom var fredag störde ju inte direkt... ;-)
 
Nej, nu är det sluttjafsat.
Varsågoda; bjuder på de vintriga bilderna jag tog från min vackra hemstad igår!
 
 
Den här bilden ↑ tog jag bara som dokumentation för hur stor denna snöhög var.
Jag stod bara som vanligt och riktade kameran rakt fram i ansiktshöjd. Så det är alltså hur jag såg den i verkligheten.
 
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Underbart vackra bilder Erika. Men vet du vad, jag befinner mig på Kap Verde just nu och här är varmt och ingen snö. Så härligt att få ett avbrott på vintern. Sand mellan tårna!

Svar: Tack! Vad kul att du gillar bilderna!
Åh! Vad härligt det låter att slippa vintern, snön och kylan här för ett tag. Jag har aldrig riktigt dragits till solresor, men det hade inte varit helt fel att åka till solen just nu... :-)

Ska du vara där länge?

Ha en fin fortsatt helg och en mycket fin semester!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Hej igen. En vecka har jag varit här på Kap Verde,men idag tisdag bär det iväg hem igen. Det är ok det med!

Svar: Så härligt att komma bort ett tag såhär mitt i vintern, för att liksom ladda lite energi inför de avslutande månaderna innan våren drar igång. Tråkigt att åka hem, men förstår att det samtidigt känns skönt att komma hem. "Borta bra men hemma bäst" som det gamla ordspråket säger :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?