Det är hit man kommer när man kommer hem ♥
Efter en och en halv månad har den jobbiga kylan (20-30 minusgrader) släppt taget om oss. I alla fall tillfälligt, men jag hoppas på permanent ;-)
Att det dessutom sammanföll med mina bilproblem betyder att jag promenerat till jobbet. Snacka om HÄRLIGT! Hemåt går jag dessutom i dagsljus, vilket gör att jag nästan inte vill komma hem...
Det är såååå vackert att det nästan gör ont!
Dessutom... systemisen, som knappt fått arbeta en enda dag sedan jul, jublar!
 
Tänkte i alla fall att vi kör på en gammal hederlig bildbömb...
Vad sägs om det?
 
 
Right Now In Piteå, Norrbotten, Sweden...
 
I dessa hus Vill Jag BO!!!
Det är Pitebo´s lägenheter, men är mer som radhus eftersom de är i två våningar.
Garanterat svindyra också!
 
 
Det här huset är ju inte direkt jättefult heller...!
Tycker dock det ser ut att vara gigantiskt!
 
Piteå växer på höjden...
Alla hus som syns på denna bild (förutom busstationen och Sunes) är nybyggnationer.
 
Men detta är inte nytt! ;-)
Numera har bland annat min hyresvärd kontor i denna byggnad.
Även Turistinformationen för Piteå kommun huserar här.
Intresseklubben antecknar...
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Ja de där radhus-lägenheterna - såg himla mysigt ut! Såg mysigt ut för övrigt i Piteå, nästan så jag skulle vilja åka dit och gå runt.

Svar: Eller hur! Visst ser de mysiga ut! Och jag tycker området är så mysigt, både på sommaren och vintern. Hade inte haft något emot att bo i något av de husen :-D
Och vad kul att du gillar bilderna från min hemstad. Det är verkligen jättefint här :-D

Tack för din kommentar, och välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ullis
2

Dom lägenheterna är inte sååå jättedyra om jag minns rätt. Har också velat bo där, men det blev mer åt Strömnäs och Pitholmshållet till pga min dotter som gick i skola på Strömnäs och på Pitholm. Nu bor vi ju igen i Blekinge och vi har en 4:a i etage som kostar närmare 10 000. Dyrt, men den är superfint och ligger centralt och nära dotterns nya skola.

Svar: Det låter ju bra om de inte är okristligt dyra :-) Det är så mysigt område! Hade inte varit helt fel att bo där. Plus att jag i så fall skulle bo granne med jobbet ;-) Dock får man väl tyvärr säga att dyrt/billigt är väldigt relativt ;-) Garanterat för dyrt för mig...
Ja, när man har barn förstår jag att man väljer en bostad som är så nära barnens skola som möjligt. Jag hade 2 minuters gångväg till skolan från 1:an till 9:an, och behövde därmed inte åka buss förrän jag började på Strömbacka. Känner mig fortfarande så tacksam över det!

Härligt att er nya lägenhet ligger nära skolan också. Och vad underbart det låter med en 4:a! Förstår ju självklart att en familj behöver en större lägenhet, men jag tycker ändå det låter underbart med så mycket space! Mitt syskon med familj har också en fyra, och den är så fin! Mitt drömboende just nu (trots att jag dras till minimalism) är en 3:a. Jag skulle vilja ha ett riktigt kök, ett separat vardagsrum, ett separat SOVRUM samt ett rum att ha som kontor/studio. På så sätt skulle jag få undan datorn och slippa ha den i vardagsrummet/sovrummet. Möjligheterna för inredning blir så mycket bättre. Min hjärna börjar möblera/inreda en sådan lägenhet bara av att jag sitter och skriver detta, haha :-D

Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?