No.Pictures.W.H.A.T.S.O.E.V.E.R!
Nu har det blivit rätt många bildlösa inlägg under en period.
Jag gillar att jag faktiskt kommit mig för att skriva ner en del tankeinlägg, men jag saknar verkligen bilder.
Dessutom har jag verkligen inga nya bilder just nu! Noll. Nada.
Inga som väntar på att laddas in i datorn.
Inga som väntar på redigering.
No.Pictures.W.H.A.T.S.O.E.V.E.R!
 
Det är inte så att jag saknar vilja att fotografera. Viljan ÄR enorm just nu! Speciellt när det är så VACKERT ute!
Dagarna har ju dessutom förlängts så pass att det faktiskt är ljust ett litet tag efter att jag kommit hem från jobbet.
Men det känns som om all ork bara rinner ifrån en på eftermiddagen, bara för att det är så förbannat kallt!
Huuur länge ska det egentligen vara såhär kallt???
Det normala är ju att det brukar vara kanske 1-2 veckor i januari då temperaturen dippar ner till 28-32 grader, men efter det blir det lite mildare.
Inte i år, tydligen.
Nu har det legat på runt 20-30 minusgrader i vad... en månad. Drygt.
 
Detta medför ju såklart att kameran inte mår helt 100 om en tar ut den.
Visst, den klarar av att jobba en stund även i lite strängare kyla. MEN bland annat märks det ju på till exempel batteritid och sådant när det är såhär kallt.
Dessutom inte helt lätt att hantera knapparna på kameran med tjocka vantar, och en vill helst inte vara barhänt längre än typ två sekunder.
Plus, när en till och med småfryser konstant inomhus, så känns det inte heeelt lockande att bege sig ut. Speciellt som jag tyvärr inte äger några täckbyxor just nu. Har nämligen så svårt att hitta sådana som passar mig och till ett överkomligt pris. Mitt problem är att när jag hittar ett par som är lagom storlek runt midjan så får jag plats med typ tre (3) ben i varje ben...
 
Vet att jag klagar mycket i detta inlägg, men det må vara hänt. Behöver bara få skriva av mig sådana här tankar ibland.
Jag lovar ändå att jag vid i alla fall något tillfälle ska ta mig ut och dokumentera årets vinter, så att det får komma upp lite vinterbilder på bloggen.
Vi har långt ifrån lika mycket snö som förra året (går det ens slå det rekordet??) men det har ändå kommit en del.
Tydligen tänkte vintern 2019 satsa på kylan istället...
 
 
UPDATE!!
Jag var precis in på en av mina väderappar, och enligt den ska det bli mildare redan imorgon! Jippie!
Runt 12-15 minusgrader!
OCH till helgen ska det bli ensiffriga minusgrader!!!
Mina.Böner.Blev.Hörda! :-D  Om nu detta stämmer, vill säga... ;-)
DÅ kanske jag kan komma mig ut med käraste Canon!
Era fantastiska kommentarer!
1

Du kommer säkert ut med din kära Canon i helgen. Som du säger, de mer ju inte bra då det är för kallt. De blir liksom sega och trötta och batteriet laddar snabbt ur.
Vinter lär du ju ha ett tag till, men ljuset är ju fint då det kommer. Älskar marsljuset, det är nästan det finaste. SÅ klart och genomskinligt, eller vad jag ska säga :-)
Ni har verkligen riktig vinter. OCH jag känner mig AVIS!
Ja, det gör jag :-)
Kramar!

Svar: Tack! Ja, jag hoppas verkligen det :-D Har så mycket fotovilja, men dåligt med inspiration pga kylan. Precis; kameror är inte överförtjusta i kyla. Speciellt inte batteriet...

Exakt, än är det länge kvar av vintern. Just nu känner jag att jag tar det för vad det är; däremot önskar jag som sagt att det kunde bli lite mildare så att jag kommer mig ut med Canon :-) Har blivit lite "varmare" redan nu. När jag åkte hem från jobbet var det bara runt -14 grader. Skillnad jämfört med -25.

Håller med om att ljuset i Mars är jättefint. Jag tycker även (dags)ljuset i Januari är otroligt vackert. Tänkte på det när jag körde hem för ett par veckor sedan.


Ha en toppen fortsatt dag! Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?