Blå-gula känslor
Trodde ni jag glömt bort er? ;-P
Nej, nej, nej! Absolut inte, även om det varit lite tyst här de senaste dagarna. Vi har nämligen haft de underbaraste sommardagarna den senaste veckan.
Det har varit strålande sol och 25-30 grader. Bland annat Nationaldagen i torsdags kunde verkligen inte ha bjudit på bättre väder! Jag tog mig en promenad runt stan, bland annat genom Badhusparken. Canon fick såklart hänga med och det resulterade i drygt 100 bilder, vilka ni kommer få ta del av inom kort här på bloggen (ja, inte ALLA då förståss. Men ett urval av de bästa).
Tills dess får ni hålla till godo med dessa somriga bilder på vår vackra blå-gula flagga.
Finns det ens något somrigare än den svenska flaggan? I think not.
Jag älskar verkligen hur dess blå-gula färger smälter så bra in i en riktig sommaridyll!
Blå som himlen.
Gul som solen.
 
Sverige, Sverige, älskade land!
Alla nackdelar åsido, så ÄR det faktiskt så att Sverige är ett av de bästa länderna i världen att leva i. Jag ÄR verkligen så förbaskat tacksam över att jag fick födas just HÄR!
Filosofiskt sett hade jag kunnat födas var som helst i hela världen, men universum gav mig Sverige.
 
 
Och ja, jag måste erkänna att jag faktiskt känner en viss stolthet när jag ser de där blå-gula tygstyckena vaja högt ovanför mitt huvud.
Just flaggan får mig att känna så.
Av någon anledning ger vimpeln (som ju används på icke flaggdagar) mig inte samma känsla som den riktiga flaggan gör.
 
 
I år har 6:e juni varit en Röd Dag i 14 år och Nationaldag i 36 år, och det har väl varit lite sisådär med firande. Men jag tycker ändå det känns som att det faktiskt börjar så smått formas lite firande. I alla fall fick jag den känslan när jag vandrade runt i Badhusparken i torsdags. 
Självklart menar jag inte i klass med Norge och USA, men egentligen... Varför skulle vi ens sträva efter att efterapa dem?
Sverige är inte Norge. Sverige är inte USA. Sverige är sitt eget land.
Grejen med nationaldagar är väl att varje land firar på det sätt som passar bäst för just dem...?
 
 
Men, det var lite blå-gula känslor från ett blå-gult hjärta.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?