Dagen före Midsommar
 
Sådär, då var sista arbetsdagen innan Midsommar gjord. För några timmar sedan visserligen, men jag satte mig inte vid bloggen direkt jag kom hem.
Nu är det endast en enda liten pluttvecka kvar tills SEMESTER! En enda vecka.
 
Den här veckan har verkligen varit så sjukt konstig vädermässigt. Har varit sådana tvära kast att en skulle kunna tro att det är april...
Det har regnat, åskregnat, varit sol, varit molnigt, varit varmt och varit svalt omvartannat precis hela tiden!
Ta i tisdag som exempel; Jag åkte till Hortlax efter jobbet. En biltur som tar 10-15 minuter (ungefär 1 mil). Under denna otroligt korta bilresa hann det växla mellan regn och sol typ 5-6 gånger.
Och när det gäller Midsommarafton... Min väderapp ändrar prognosen typ tre (3) gånger per dag. Snacka om att meteorologerna måste känna press på sig just när det gäller midsommar! Skulle INTE vilja ha deras jobb den här veckan! Fy sjutton!
 
Förra året på midsommaraftonen regnade det i alla fall precis HELA dygnet!
Det var sådant där åskösregn utan uppehåll precis hela tiden.
Det "hägde it ens av" en enda gång. Kommer tyvärr inte på vad uttrycket heter på vanlig svenska, men tror det är typ "avta".
 
Att förvänta sig noll regn på midsommarafton är ju dock att gapa över för mycket. Har nog typ aldrig hänt hittills, men jag hoppas i alla fall att det inte blir som förra året.
 
 
Dagens notering!
Om du kan; undvik att åka till mataffären dagen innan midsommarafton!
Inte för att det är någon nyhet direkt, men jag registrerade detta ändå när jag var på Kvantum idag vid fyratiden... Eh, smartskaft typ!
Dagen före Midsommarafton är ju verkligen värre än dagen före Julafton och Pensionärstisdag tillsammans!
Det är folk precis ÖVERALLT!
Och högviltet...? Hehe, surprise surprise; Jordgubbarna! Snacka om att gå åt som smör i solsken.
Nytt uttryck: Det går åt som jordgubbar dagen före midsommar. Hehe ;-D
 
 
 
Vad har Du för mysiga Midsommarplaner?
Åker Du bort eller stannar du på hemmaplan?
Storslaget partaj eller mysfirande?
Traditionell midsommarmat, eller något annat mumsigt?
(Själv äter jag Surströmming typ varenda midsommar.)
Firar Du med familj eller vänner? Eller kanske på något annat sätt?
Eller Du kanske inte firar alls?
Berätta gärna. Det är så roligt att läsa om vilka traditioner andra har när det gäller högtider.
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Vi är alltid hemma på midsommar (man flyttar inte på en mas, särskilt inte på midsommar), det är majstångsresning och sill o grillat älgkött och potatis i nån form, i år potatissallad och jordgubbar och vispad grädde. I år kommer alls 4 barnen att vara här med sina familjer och vi ska ha egen majstång på gården.
Sen medan alla sitter i festtältet och myser och dricker vin så blir det för mig att åka till jobbet. Ha en fin midsommar Erica, surströmming äter jag aldrig 😁

Svar: Din midsommar låter jättemysig! Och vad kul att ni får ha alla barn hemma i år :-D Tråkigt dock att du måste iväg på jobbet mitt i alltihop. Brukar kunna kännas lite motigt att lämna festligheterna när en har det som trevligast. Men hoppas du får en riktigt fin midsommar i övrigt ändå :-D
Surströmming är såååååååååå gott!! Min lilla Midsommartradition :-)

Ha det toppen i midsommar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?