Ljuva Syren
Kan knappt koncentrera mig på att skriva just nu, då det känns som om mina ögon är typ fyrkantiga (ni vet den där lögnen som vuxna lurar i barn som sitter "för nära" TV:n).
Jag har i alla fall suttit hela eftermiddagen – tror till och med det är mer än 6 timmar – med Photoshop och en jäkla massa bilder.
Igår, ett tag efter jobbet, tog jag ut kameran för att rastas lite. Det blev flera timmar, vilket betyder att jag inte kom gem förrän under senare delen av kvällen.
Hade nämligen varken klocka eller mobil med mig, så jag hade ingen koll på tiden.
Måste säga att det faktiskt var lite extra avkopplande.
 
Den promenaden resulterade i alla fall i över 250 bilder, därav alla timmar av redigering.
Dock känner jag att det är slutbabblat nu. Vi går istället över till bilderna och låter detta bli en Bildbomb Deluxe. Detta för att jag sannerligen är usel på att göra urval.
Det blir mer "åh, DEN måste jag ta med, och DEN, och DEN... och DEN, den, DEN..."
Helt plötsligt står jag där med hiskeligt mycket bilder jag vill ha upp på bloggen ;-)
Dock tror jag inte att ni misstycker ;-)
 
 
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Vackra bilder. Ljuva syren, denna underbara blomma. Favoritbild: den med huset i bakgrunden.
Tappade luktsinnet för några år sen, det återkommer sakta men jag känner inte syrendoften i år heller, det smärtar mig lite. Däremot kände jag tussilagons doft i våras, om jag stack ner näsan i den, jag blev så glad så det kom tårar!
Hur som helst, jag får nöja mig med att titta på syrener i år och minnas doften. Och hoppas på nästa år!

Svar: Tack! Ja, visst är Syrener underbara! Tror nog att det faktiskt är min favoritblomma. Insåg det i fredags.
Vad tråkigt med luktsinnet. Håller med; just syrendoften VILL en verkligen känna. Doftar ljuvligt!
Tussilago visste jag inte hade någon doft, men har inte sett sådana vid så jättemånga tillfällen. Vad skönt i alla fall att ditt luktsinne är på återgående. Håller tummarna att du får känna den somriga doften från Syrenerna nästa år :-D

Hoppas du får en riktigt fin söndag! (och midsommarvecka nästa vecka).
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?