Walking in the pre summer beauty
Kände verkligen stressen att hinna fota innan solen gick ner under promenaden i lördags. Men tycker ändå jag hann få en del bilder innan det blev sådär tråkigt med blaskiga färger.
 
 
"Ändå bra med lite peppande grafitti" tänkte jag när jag klev in i tunneln under Sundsgatan...
 
...sedan gick jag några meter till... och såg detta... ;-P
 
Backen-området. Hade inte haft några större problem att bo här heller, men husen här är förmodligen dyra som sjutton! Villaområde med gångavstånd till centrala stan liksom...
 
Hm... bäst att inte utmana ödet ;-P
 
Perfekt. Måste kommas ihåg till vintern.
 
Gamla Åhlénshuset.
Visst var jag lite duktig ändå som lyckades så pass bra göra en panorama av två bilder fotade med ett fast 50mm-objektiv... ;-)
Någon mer Pitebo här som minns tiden när Åhléns och Hemköp huserade i denna byggnad? Det måste ju vara...vad?...minst 10 år sedan.
Och typ ännu längre sedan Hemköp stängde; jag flyttade till min lägenhet här i stan 2005, och då var butiken stängd (annars hade det varit sjuuuukt smidigt nära att handla ;-D). Affären (Hemköp) fanns dock där när jag gick gymnasiet, och jag tog studenten 2003. Så det måste ha varit någon gång mellan 2003 och 2005.

Att Åhléns låg just i den byggnaden (granne med busstationen) var dock jäkligt praktiskt när jag gick på LTU, minns jag!
När jag kom hem med bussen från Luleå och var tvungen vänta på Hortlaxbussen, men inte ides "gå på stan", så slapp jag i alla fall sitta en timme i en busskur och uggla ;-)
Ursäkta nostalgispåret. Minnena flaxar iväg ibland ;-)
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Även om du tycker att du alltid fotograferar samma, så är det väldigt fina bilder och vackra motiv!
Ha en trevlig Nationaldag denna vecka Erica!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna. Ja, tyvärr så känns det verkligen som att jag bara går i cirklar fotomässigt, men jag får försöka se det som en utmaning. Att ta nya bilder av samma motiv. Kan bli riktigt bra om jag kommer i kontakt med min kreativitet :-)
Och tack detsamma! Hoppas du också får en trevlig 6:e juni :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?