Helgen som gick och de kommande veckorna
God kväll allesammans!
Då var det alltså måndag - igen. Värst vad veckorna endast består av måndagar och fredagar. Rätt som det är går vi på helg igen...! Och den här veckan är ju dessutom "avhuggen". Jobb måndag, tisdag och onsdag. Ledig (röd dag/krist himmelfärds) torsdag, vanlig jobbdag fredag och sedan helg.
OCH nästa vecka är likadan. Då är också torsdagen ledig pga Nationaldagen, och fredagen blir klämdag.
Veckan efter det är hel vecka, men det är "examensveckan"; alltså då när skolorna har examen ... Duh! ;-P
OCH veckan efter det är det midsommar...
Helt sjukt vilka veckor vi har framför oss!
 
 
Helgen som gick var hyfsat händelsfattig. Som vanligt tog jag det mest lugnt.
Men igår, söndag, tog jag mig iväg till vallokalen och faktiskt röstade i EU-valet.
För hundra år sedan kämpade massor med kvinnor med näbbar och klor för MIN rösträtt! För att JAG skulle få åtnjuta denna mänskliga rättighet.
Känner att det minsta jag kan göra för att hedra dem och deras fantastiska arbete är att faktiskt gå och rösta.
Tänk egentligen... att så mycket saker som vi idag knappt reflekterar över; rättigheter vi idag tar för givna, har kvinnor som levde för 100 år sedan KÄMPAT för. Det är för OSS de krigat för bland annat rösträtten. Våra förmödrar som förtjänar all ära och respekt!
TACK!
 
Totalt random i söndags knäppte jag av några bilder från min sideboard. Det blev inte många och det blev väl inga direkta superbilder, men två av dem får hänga med här i alla fall.
Jag älskar starkt hur pass enkelt det är att fota här hemma sedan jag fick mina nya möbler! Ljusmässigt gör det SÅ mycket!!
 
Vet inte varför, men jag är alltid så fascinerad (hittar inget annat ord) av den här typen av arbeten. Detta är bakgården till huset intill mitt, och som ni ser har de grävt upp hela alltihop.
Har ingen som helst aning om vad de håller på med, då jag inte visste att de skulle börja. Helt plötsligt var det bara uppgrävt.
Dock gissar jag på att det bara handlar om att de ska fixa till parkeringen, då plattorna där varit rätt sneda, spruckna och gamla. Detta betyder ju såklart att de måste gräva upp alltihop så att det blir ett ordentligt grundarbete. Vore ju synd om hela den nya parkeringen undermineras ;-P 
Jag hoppas dock de är färdiga innan PDOL i slutet av juli, eftersom detta är enda vägen ut från min parkering när de stängt av Sundsgatan...
 
 
Nej, nu ska jag skynda mig och beställa lite mjölk och fil till jobbet och sedan är det inte länge innan det är dags för sängen.
 
Hoppas att ni haft en fin helg i alla fall, och även en fin start på veckan!
Vi höres!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?