Ombyte förnöjer
Som ni ser har bloggen fått sig en liten uppfräschning i form av en ny design. Om ni inte ser den så klicka på uppdatera i webbläsaren (alternativt F5 på tangentbordet).
Tänkte att jag provar att återgå till en forna designstil... den med contentspalt och sidospalt. Vet inte hur länge jag kommer att vara nöjd med den, då det visat sig att jag gillar den enkla stilen med centrerad content, stor headerbild och allting i toppmenyn.
Kände dock att jag behövde en ordentligare ändring denna gång, och provar alltså detta.
 
Jag tog också bort inlägget om Bloglovin´, ifall någon mot all förmodan undrar var det tagit vägen. Kände att det bara kluddade ner och egentligen inte bidrog till något på min blogg.
 
Jag är också medveten om att det här blir ett spretigt inlägg utan tillstymmelse till röd tråd; men jag har så stor blogglust men egentligen inte särskilt mycket att skriva om.
Det har inte direkt varit årets bästa dag idag... Regnet har öst ner precis HELA dagen, och det ska fortsätta oavbrutet ända tills imorgon eftermiddag/kväll. Detta gör att det blir så grått, grått, grått ute och konstant halvmörker inne.
De negativa tankarna brukar ofta komma sådana här dagar också. Sådana tankar som är otroligt lätta att förskjuta under fina dagar.
Känns så trist också att det var just NU som det skulle vara sådant trist väder, med tanke på att jag är ledig imorgon! Det är nämligen planeringsdag för pedagogerna på min förskola, och jag har en hel del timmars komptid att ta ut. Så jag frågade min chef i fredags och det gick jättebra att ta ut det imorgon. Så... ledigt utan att behöva slösa en semesterdag är inte helt fel!
 
Tänkte att jag avslutar med två bilder jag fotade för flera år sedan men som jag inte "upptäckt" förrän nu. Med lite redigering gillar jag dem skarpt.
Första bilden gillar jag för ljuset.
Andra bilden gillade jag när jag gjorde den svartvit och drog upp kontrasten rejält. Svartvitt gör ofta att halvtråkiga bilder får "top notch"-känsla, eller vad säger ni?
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Bra design, tycker jag.
OCH absolut inget strul när jag skulle kommentera nu. BRA det!
Härligt med en ledig dag. Då fick du långhelg, alltid trevligt.
Ja, bilden på de vissna rosorna är jättefin. SÅ vackert ljus.
Tycker svartvita bilder är svåra, svåra. Ibland gillar jag dem, kanske speciellt om det är porträtt. De kan vara riktigt fina. Men sådär i största allmänhet, kanske inte så mkt. Jag tycker bäst om den övre bilden i ditt inlägg.
Hoppas att veckan varit bra hittills.
kramar!

Svar: Hej! Och tack! Vad roligt att du gillar min nya design :-D Och vad skönt att höra att kommenteringen fungerar som den ska nu.
Jepp, långhelg blev det för min del. Inte dumt alls! Och framöver är det också mest hackade veckor. Nästa vecka är hel, veckan efter det är det kristihimmelsfärds, veckan efter det är det nationaldagen, sedan hel vecka och efter det midsommar. Inga dumma veckor att se fram emot direkt ;-)


Ja, svartvita bilder är lite svåra. De ska oftast vara väldigt bra för att de ska vara bättre än färgbilder. Dock gillar jag svartvita ändå, speciellt om det är ordentlig kontrast. Jag gillar typ street photo, och då helst i svartvitt.

Kul att du gillade bilden med blommorna. "Återupptäckte" den för några dagar sedan, då den är fotad i september 2015.


Ha en fin dag! Kram!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?