En kronjuvel bland julpynt!
 
Nu är det sannerligen nära.
Det är en och en halv vecka kvar till Första Advent!
En enda vanlig helg kvar, och sen börjar JULEN! Denna magiska och vore-det-inte-för-julen-skulle-jag-inte-stå-ut-med-vintern-tid.
Faktiskt så har jag nu ikväll varit uppe på vinden och hämtat ner stora jullådan, så den står nu här i lägenheten och bara väntar på att tömmas.
 
Insåg dock en sak när jag baxade ner den fruktansvärt otympliga pjäsen... Och det är att jag:
1. Måste rensa bland mitt julpynt.
X. Måste köpa mindre lådor som är lättare att bära.
2. Båda ovanstående punkter.
Tänkte för en massa år sedan att "ja, om jag köper den största lådan så ryms ju faktiskt allt julpynt i samma och jag slipper springa flera vändor upp till förrådet".
Bad idea! kan jag bara säga.
Den är för stor! Så ja, ett par mindre lådor tack :-)
 
Däremot finns det EN julpryl som verkligen är min stora dröm att äga, och har varit ända sedan jag såg den första gången för en herrans massa år sedan.
Jag pratar om adventsljusstaken med Disney på bilden här ovanför.
Den är ljuvlig! Mysig! Helt enkelt underbar!
Det var Fyrklövern som sålde den; samma företag som har mina absoluta drömservis. Disney julservisen aka DRÖMMEN! Tror faktiskt (mest troligt är det så) att denna ljusstake tillhörde samma serie som just den servisen, men den säljs tyvärr inte längre. I alla fall inte vad jag kan hitta.
Det verkar som att själva servisen säljs (det är ett sådant prenumerationssystem, tror jag) men ljusstaken gör det inte.
Efter lite googlande hittade jag den faktiskt på t.ex. Tradera, och jag skulle inte ens ha råd att köpa den DÄR! Den går för 3000-5000 spänn!
Och visst; jag har ju de pengarna, men det är ju faktiskt skillnad på att ha pengarna och att ha råd...
 
Men vem vet... En vacker dag kanske jag faktiskt har ohyfset att slänga ut flera tusen kronor på en adventsljusstake.
För erkänn att den är en DRÖM!!
 
 
NU TAGGAR VI JULEN!!! ♥
Era fantastiska kommentarer!
1

Den är jättefin. Hela familjen har hjälps åt att beställa julservis åt min syster så hon fick ihop ett gäng. Hon skulle nog ge allt för den ljusstaken😁

Svar: Ja, visst är den underbar! Min absoluta drömljusstake; så om jag en dag blir ägare till en sån skulle jag vara överlycklig!!
Vad kul att hela familjen samarbetade för att få ihop servisen. Din syster blev säkert jätteglad! Fyrklöverns Disney julservis är också min högsta materiella dröm. Tror jag önskar mig den till och med MER än Disney ljusstaken...

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jättefin ljusstake, hade något liknade ( inte lika fin som din) när mina barn var små :)

Svar: Ja, visst är den där Disney ljusstaken helt fantastiskt underbar! Den är dock inte min då jag tyvärr inte äger någon. Det är däremot min absoluta DRÖM till adventsljusstake! Har det för att den tyvärr inte nysäljs längre, utan enda chansen för mig att lägga vantarna på en är på typ Tradera. Jag var in på den sidan och letade ifall det fanns någon som sålde den. Hittade två eller tre, varav någon av dem var avslutade auktioner. Och ingen av dem hade gått för under 3000 kr. Men vem vet... en dag kanske :-)

Hoppas du får en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?