Hackat tacogrönsaker till 55-ish personer
 
Är det något som blivit lidande den här veckan så är det minsann bloggen.
Eller ja, typ ALLT i min fritid har blivit lidande den här veckan.
Av någon anledning har jag nämligen varit så sjukt trött när jag kommit hem från jobbet. Med sjukt trött menar jag verkligen sjukt jäkla överjordiskt slutkörd!
Har bokstavligen inte gjort något annat den här veckan än att jobba, äta och sova. De senaste två kvällarna har jag till och med somnat före klockan 21. Igår kväll tror jag till och med klockan var halv åtta eller åtta.
Jag kanske måste börja skriva mina blogginlägg på helgerna och sedan sprida ut dem under veckorna med hjälp av tidsinställningsfunktionen...
 
Tyvärr är ju denna veckotrötthet också orsaken till bristen på nytt fotomaterial hit till bloggen. Blir ju mest halvtrista iPhonebilder just nu.
En annan orsak är ju, som alltid den här tiden, mörkret. Det är mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem. Speciellt den senaste tiden, då jag jobbat heltid.
Jobbar 7 timmar i vanliga fall och slutar då klockan 14. Men senaste veckorna har jag städat på en annan förskola, vilket täcker den där sista timmen. När jag har det städet slutar jag 15-ish, och även om det inte är HELT mörkt så är det i alla fall mörkare skymning.
 
Egentligen var det inte meningen att det här inlägget skulle bli så negativt, men ville bara göra en liten "Life update", så ni får veta att jag i alla fall inte dött ;-)
För även om det i denna text låter väldigt negativt så är mitt liv inte negativt just nu. Finns inte en chans att jag skulle byta bort det jag har.
Jag älskar mitt jobb, och även om jag varenda morgon önskar mig fler sovmornar så skulle jag som sagt INTE byta bort detta!
 
Tacogrönsaker till 1 av 2 lunchsittningar.
 
Vågar nog dessutom säga att idag var roligaste dagen på hela terminen att servera lunch...
Båda sittningarna (har matsal med 2 lunchsittningar på min förskola) drog ut på tiden för att alla åt så bra.
Det var nämligen höstens servering av Tacos. En fredag dessutom.
Så jobbigt att förbereda, men SÅ kul att servera!
Men ja, ska sanningen fram så är det nog liiiiiite självförvållat med förberedelserna. Jag gillar att servera finhackade tacogrönsaker (kolla typ gurkan på bilden för referens) och då tar det ju lite extra tid. Går ju faktiskt hacka mer normalt, vilket skulle ta mindre tid i anspråk.
Men som sagt; jag tycker om att lägga ner lite extra kärlek när jag ska servera sådant som ligger på matsedeln två gånger per år.
 
 
Och så blev det då HELG! Äntligen fredag liksom! Fantastiskt!
Ska jag vara ärlig så är det bästa med helgerna sovmorgon. Resten av tiden gör jag i princip ingenting, och anledningen till det är att jag behöver hela helgerna till återhämtning.
Vila upp efter veckan samt ladda upp inför kommande vecka.
 
Hoppas ni alla får en mycket trevlig helg, oavsett om ni trivs bäst med lugna hemmahelger eller två dagar då det helst ska hända så mycket som möjligt.
Era fantastiska kommentarer!
Anonym
1

Kommer så väl ihåg när du hackade gurka på myran....Du lägger verkligen ner din själ i det du gör....hoppas bara att det blir uppskattat....

Svar: Haha! Ja, det är svårt att glömma ;-D Jag kan helt enkelt inte motstå ;-) Blir så enkelt att blanda ihop allt med små-små bitar. Och så liiite pga vad jag är van hemifrån. Jajamen, det uppskattades absolut! Och båda sittningarna drog ut på tiden, med en strid ström till buffébordet. Så det var så kul att servera lunchen igår :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

SÅ fint hackat, Erica!
Så gott för både öga och mun. Klart att de åt med den bästa aprit, både stora och små. Kan tänka mig att de älskar då det serverats tacos. Ni har det alltså en gån per termin?
Jag tycker det är så tråkigt att finhacka. Peter är såååå mkt bättre på det än jag, så han får ta sånt. Min pappa är också fena på att finhacka.
Och du är drottning på det!

Nej, men kan förstå att det är stora hösttröttheten som slår till.
Hoppas att julens ankomst ger dig lite mer energi. Snart, snart.

Det är inte så dumt att skriva inlägg och lägga ut dem på förpublicering. Jag gör det varje dag, så det publiceras alltid en viss tidpunkt. Någon enstaka gång har jag skrivit fler än ett i förväg.
Det funkar bra.

Nu önskar jag dig en fin och bra helg. Hoppas ni får lite sol så att du kan få lite fotoinspo mitt på dagen :-)
Kramar från mig

Svar: Tack! Haha! Ja, jag kan helt enkelt inte motstå att lägga ner lite extra kärlek på förberedelserna vad gäller just tacosen. Jepp, det åts verkligen med god aptit under gårdagens lunch. En strid ström till buffébordet, vilket är jätteroligt :-D

Ja, det är tacos en gång per termin. I regel brukar det vara en gång strax efter skolstarten i augusti och en gång strax innan examen någon gång i månadsskiftet maj/juni. I år var det dock hösttacosen lagd lite senare än vanligt.

Jajamen, att finhacka är ju inte riktigt det roligaste i och med att det tar tid. Gillar dock att servera finhackat, så det får bli så ändå :-)


Jepp! Kan hända att det trots allt är hösttrötthet som drabbat mig. Men tror det ändå är en blandning av det och att jag jobbat extra tid ett par veckor.
Julen ja! Snart snart! Ska bli så mysigt när det börjar poppa upp ljusstakar och (ännu mer) ljusslingor i alla fönster, trädgårdar och balkonger. Längtar!

Ja, jag tror verkligen att jag också snart måste börja utnyttja förinställningsfunktionen på bloggen. Skriva inläggen på helgen och sedan sprida ut dem under veckan. Har inte kommit in i någon rutin att använda detta (då jag är lite så att det jag precis skapat ska ut typ nu) men det ÄR ju en jättebra funktion!


Hoppas att du också får en toppenhelg!
Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
3

Jag tycker inte inlägget är negativt Erica, bara informativt 🙂 Håller med Annika, du är en drottning över finhack! Jag tycker det är sååå tråkigt med hackandet när det ska ätas tacos. Men gillar att äta det!
Önskar dig en fin helg med mycket vila.

Svar: Tack! Vad kul att det inte uppfattades som en klagosång. Var inte meningen att det skulle vara det, men upptäckte när jag skrivit en bit att det kunde uppfattas så ;-)
Ja, det känns så roligt att servera tacosen med så finhackat som möjligt :-) Håller dock med om att det inte direkt är det roligaste man gör ;-)

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?