Välkommen till min julvärld (BILDBOMB)
 
Ni vet den där tiden då man så hett och innerligt önskade att man jobbade hemifrån, bara på grund av att man inte vill lämna sin bostad... Vi Är Där NU!
Det är dags. Julen står i startgroparna och det dyker upp ljuspunkter varje dag nu (gissar att de flesta gärna vill ha pyntat upp till första advent på söndag).
Min egen bostad förvandlades till ett julland under helgen som gick.
Hade egentligen tänkt fota dessa bilder redan då, men pyntandet tog längre tid än planerat ;-)
Men... NU kommer den i alla fall.
Den stora bildbomben med mitt julpynt 2019!
 
Min första tanke när jag var klar var "blev det inte lite för plottrigt ändå?"
Men nej! Eller ja, visst blev det lite plottrigt, men tror mest det beror på att jag i vanliga fall har så pass lite prydnader framme.
Men det är KLART att julen kan (ska?) vara lite plottrig. Jag gillar känslan av christmas wonderland, och det här är ju ändå den högtiden då det är okej att verkligen vräka på med mys! Eller hur?
 
Finns det något mysigare än levande ljus???
 
"Vardagsrummet" är så sjukt mysigt!
 
Ljuskoppar; nya för i år. Köpt för typ 10 spänn styck på Dollarstore.
 
De fick sin plats i sovalkoven, tillsammans med min ljusslinga (vilken i och för sig sitter där året runt).
 
Jag ÄÄÄÄÄLSKAR julröda detaljer!!!
 
Hehe, det märks kanske vilka som är mina absoluta favoritljusstakar... ;-)
Dessa fantastiska från Orrefors.
 
En favorit från förra året.
 
En liten ren har fått flytta in i min julvärld. 30 spänn på Dollarstore.
Hon har även en kompis som står i Kallaxhyllan.
 
Och ja; ingen jul utan julens godaste frukt! Clementiner.
 
Min favoritblomma -Julstjärna. Har köpt 3 st i år.
Den här som står vid datorn, samt (som ni ser på bilderna) en på matbordet och en på soffbordet.
 
Jag verkligen ÄLSKAR färgen på dessa ljuslyktor! Det röda är ÄNNU finare i verkligheten då den är svår att fånga på bild.
 
Alltså! Reflektionerna på väggen! 😍😍😍
 
Tänkte att vi kör på den gamla stilen i år. Min älskade marmorstake får vila en jul till förmån för den jag hade med mig när jag flyttade hemifrån för fjorton år sedan.
Den här typen av adventsljusstake väcker verkligen barndomsminnen till liv.
 
 
 
Brukar du julpynta?
När brukar du börja pynta?
Smäller du upp allt direkt till första advent, eller börjar du lite försiktigt för att utöka pyntet till specifika hållplatser under december?
Pyntar du på samma sätt varje år, eller gillar du att prova på lite olika?
Era fantastiska kommentarer!
1

Nej nu vill man inte lämna hemmet! Otroligt med priset på renen, liknande finns (fanns?) mycket dyrare på Åhléns!

Svar: Precis! Från nu och en månad framåt vill man spendera dygnets ALLA timmar hemma :-D
Ja, det var verkligen bra pris. Dollarstore är en finfin butik :-D Dock kan jag tänka mig att kvalitén på Åhléns renar är bättre. Inget fel på Dollar-renen, men man får ju oftast bättre kvalité med högre pris :-)

Ha en fin vecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Så underbart juligt fint det blev hos dig! Jag flyttar in 😉
Jag har satt fram adventsljusstakar i fönstren, en och annan stjärna också och naturligtvis färdigställt den med fyra ljus. Julgardinerna är på plats. Sen fyller jag på lite allt eftersom.
Ser fram emot första advent, ljuset, pepparkakor, glögg och förstås: julkalendern.
Idag, onsdag 27/11 snöar det här! Blir perfekt till första advent.

Svar: Tack! Det är verkligen så mysigt här hemma just nu. Det finns ingen tid på året då jag så mycket önskar jag jobbade hemifrån som just december... ;-)
Vad mysigt att du också börjat plocka fram det juliga :-) Jepp, skulle tro att de flesta gör så; att plocka fram successivt under december månad. Det gjordes på det sättet hemma när jag växte upp också. Lite adventspynt till första advent, och sedan själva julpyntningen närmare julen.


Hoppas du haft en riktigt trevlig onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Så fint, Erica. Jättemysigt. SÅ ska det se ut!!! Ja, jag lever efter devisen MORE IS MORE då det kommer till julen, men det vet du ju!
Älskar dina röda ljuslyktor, de du har i bokhyllan. De är underbara!! OCH så älskar jag dina röda ljusstakar med kronljus som du har på bordet. SÅÅÅ fina!!!
Du har det urmysigt hemma. Du har rätt, det är den här tiden på året man inte vill lämna hemmet. Så är det.
Skaffar du granen närmare jul?

JA; mitt hus är klart nu. Det är en julstuga. ÄLSKAR det. I lördags skaffade vi julgran och gjorde klart rubbet inomhus. Jag har lite kvar att pynta upp ute eftersom det regnat mkt i helgen, men det är sgs klart därute också. Bara lite finlir kvar.
IT IS the best time of the year.
INDEED!!
Som du vet smäller jag UPP rubbet direkt. Man gör ju så här :-) OCH det passar mig bra.

Kramar och tack för en mysig och varm titt!!

Svar: Tack! Vad kul att du gillar min julpyntning :-D Precis; det kan inte bli för mycket på jul! Ditt julhem är verkligen som ett riktigt jul wonderland :-D Gissar att bilder kommer upp på din blogg imorgon, så jag längtar :-D
De röda ljuslyktorna, ja! Visst är de underbara! Färgen är så otroligt snygg!

Exakt. Jag älskar mitt jobb, men det här är en tid då jag som allra mest verkligen önskar att jag jobbade hemifrån...

Jag brukar också ta ner julgranen vid första advent; samtidigt som alla de andra sakerna (jag har en konstgjord gran, så använder samma varje år). Dock är det inte riktigt spikat om jag kommer ta ner den i år. Är inte säker på om den får plats någonstans. Sedan jag möblerade om och skaffade de nya möblerna så finns det ingen "självklar" granplats, speciellt som min gran är en fullstor. Så vi får se hur det blir.


Stort tack för dina fina ord! Ser fram emot rundturen på din blogg från ditt julland :-D
Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?