Äckel-päckel-gojs-skräp och avloppsvatten
 
Fredag idag alltså. Alltid en bra dag, och speciellt som det är lön idag (eftersom den 27:e är på söndag).
Vad som däremot var betydligt mindre roligt var synen som mötte mig när jag klev in genom dörren hemma, efter jobbet.
Allting var frid och fröjd imorse, men när jag kom hem badade badrummet...
Stopp i avloppet.
Vatten över HELA golvet inne på toaletten, och även det som följer med när det handlar om avloppsvatten... En massa äckel-päckel-gojs-skräp. Skitäckligt!
 
 
Ringde det akutnummer som står på informationstavlan nere vid entrén, eftersom det var efter kontorstid. En person från NVS kom faktiskt riktigt snabbt, tack och lov.
Dock visade det sig vara något han tyvärr inte kunde fixa; han misstänkte när han såg förödelsen att stoppet inte "befinner" sig just i mitt avlopp. Han sa att det förmodligen är stopp någon annanstans i huset, och därför fungerade inte den åtgärd han hade möjlighet att prova.
 
Skit också, igen!
Fredagskvällar är ju inte direkt kända för att vara en tid då det är lätt att få tag i folk. Så jag måste helt enkelt fråga universum: VARFÖR händer sådant här ALLTID på fredagseftermiddagar/kvällar???
 
 
Han skulle i alla fall ringa till en spolningsfirma (eller vad det kallas) och så skulle han höra av sig om när de skulle kunna komma hit.
Samtalet kom bara en liten stund senare, och då sa han att de tyvärr inte hade möjlighet att komma nu ikväll. Det blir först imorgon.
Därför sitter jag nu som på nålar, typ, och håller tummarna för att avloppet ska klara sig tills imorgon. Snälla, snälla, snälla!
 
Det är nämligen så att det fylls upp till bredden och över hela golvet, för att sedan SAKTA sjunka tillbaka till normal nivå. Så hålls det en stund innan det svämmar över igen.
Håller för tillfället tummarna för tre saker:
1. Att det håller sig till detta "schema" över natten, alternativt lugnar sig.
2. Att de från spolningsfirman inte kommer hit alltför sent. Gärna på morgonen/förmiddagen.
3. Att problemet verkligen är löst efter att de varit här.
 
 
Tänkte avsluta med att lista det positiva med dagen...
1. Jag bor i hyresrätt och behöver därmed inte betala själv för detta med avloppet!
2. Det är lön.
3. Deeeeeet äääääääär lööööööööööön!!!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?