Skulle du köpa en bildkalender av mig?
 
Vi fortsätter på spåret "återupplivning av gamla bilder", vilket kaaaaaan eventuellt ha liiiiiite att göra med att jag inte har några nya bilder just nu.
Ni som följt mig länge minns kanske dessa bilder; de jag fotade under den där extremt dimmiga dagen i oktober 2017.
Två år sedan alltså...
Så konstigt. När jag satt och lät dem gå igenom Photoshop nu i eftermiddag kändes det som det var nyss jag fotade dem!
 
Tänkte faktiskt inte babbla så mycket idag, utan låta bilderna bli inläggets huvudfokus. Tillsammans med den fråga jag ställer längst ner (alltså alldeles i slutet på blogginlägget).
 
 
 
Det finns en sak jag brukar fundera på lite då och då, och det är detta med ifall det finns något mer jag skulle kunna göra med mina bilder annat än lägga upp dem på bloggen och Instagram.
Kalender kanske?
Har sett att det är ganska vanligt bland fotografer på sociala medier att de skapar kalendrar (alltså sådana väggkalendrar) som de sedan säljer till andra. Verkar så roligt :-)
Så nu till min fråga...
Om det skulle finnas en väggkalender som innehåller mina bilder, är det något just Du skulle kunna tänka dig att köpa?
Har Du någon speciell favoritbild (av mina bilder) som du gärna skulle vilja se representerad i en kalender?
Era fantastiska kommentarer!
1

Klart du ska göra en kalender. Jag gör själv en av mina egna bilder varje år. Har gjort det i kanske tio år nu, tror jag. Du skulle säkert kunna få ngn som är intresserad av att köpa in ett lager? Ngn bokhandel i Piteå tex?
Det är ju väldigt tacksamt med lokala bilder i en kalender.
Om jag inte gjorde min egen kalender varje år skulle jag absolut kunnat tänka mig att köpa en av dina. Och har du inte gjort en kalender av dina egna bilder förr, så GÖR det!
Resultatet blir så fint!!
Du har så många fina bilder från alla årstider. Att specialskapa en kalender av dina bilder blir lätt. Du har ju känsla i dem också, så jag tycker du ska kontakta en bokhandel el dyl.
Kör på!!!
Kramar!!

Svar: Ja, visst är det kul när man gör sådana saker som kalendrar med sina bilder. Man gillar dem liksom lite extra när det är sådant man själv skapat. Kan tänka mig att dina kalendrar blir fina! Du har ju också så mycket underbara bilder! Och från så många otroliga platser dessutom! :-D
Ja, tror absolut man skulle kunna kontakta någon återförsäljare med en sådan grej. Speciellt här och när det är lokala bilder. Piteå har gode mycket merchandise att köpa, så lokalt gillas här :-)
Ja, vi får se hur det blir. Den spontana känslan säger att om jag skulle göra något sådant som t.ex. en kalender så skulle jag nog vilja försöka sälja den själv först.


Stort Tack för dina fina kommentarer! Hoppas du haft en fin onsdag!

Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Absolut skulle jag kunna köpa en kalender med dina bilder. Älskar dina bilder på träd i höstskrud, så en sån vore kanske fin som oktoberbild?

Svar: Stort tack för din feedback! Vad kul att höra att det skulle finnas intresse för en kalender :-D
Ja precis; en färgsprakande bild skulle absolut pryda en av höstmånaderna. Förmodligen september. Oktober är normalt lite gråare och lite mer melankolisk (för att inte tala om november...)

Hoppas du får en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag skulle absolut köpa en. :) Det skulle vara kul att ha en kalender från Piteå nu när vi numera bor långt söderut.

Svar: Tack! Vad kul att höra att det finns intresse för en sådan sak :-) Har inga framskridna planer än (att jag plockat ut bilder och så), utan jag tänkte att jag gör en liten "marknadsundersökning" innan jag börjar kolla på vilka sätt en kalender skulle kunna ges ut :-) Tack för din feedback!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?