Throwback – Fjorton dagar i Belgien
Tänkte att vi skulle köra lite på Throwback-spåret idag igen.
Jag upptäckte nämligen att det är precis på dagen 8 år sedan jag och fyra andra Pite/Arvidsjaursbor reste ner till Belgien för en två veckors praktik.
 
 
Kommer du ihåg att jag varit till Belgien? DÅ har du följt mig länge... :-)
Det var ju till och med så att då det begav sig existerade inte ens den här bloggen. Jag bloggade på min förra; Pitetjej hette den.
Jag hade inte ens min nuvarande kamera på den tiden, utan den som dokumenterade resan var min gamla trotjänare Canon EOS 400D.
Och jag hade inte ens fyllt 30! Jag var blott 27 år ung, dock med en begynnande åldersångest.
Jag jobbade på Repris och det skulle dröja fyra år till innan jag hörde talas om Måltidsservice.
 
Vandrarhemmet som var vårt hem under fjorton dagar den där hösten.
 
Ett foto på fotografen...
Skulle bra gärna vilja veta vad jag står och stirrar på (kommer inte ihåg). Ser ju ut som en mobil, men jag hade ingen smartphone på den tiden. Hade bara en "flip phone" eller vad de kallades, så det fanns ju inte direkt något att titta på i den...
 
 
Att komma ner till Belgien i slutet av oktober var sannerligen som att resa flera veckor bakåt i tiden.
Hösten 2011 regnade verkligen bort. Bokstavligen. Och eftersom det var slutet på oktober så var även större delen av alla träd här hemma kala.
Men så åkte vi ner till Belgien, och där var det så gott som början av hösten. Det var den absolut vackraste delen av hösten, och jag har aldrig sett så mycket underbara höstfärger. Dessutom var det som om de "poppade" på ett annat sätt än färgerna gör hemma.
Vi hade dessutom fruktansvärt tur med vädret. Från kyla och regn kom vi till sol och typ 20-22 grader. Höst med sommartemperaturer.
 
 
Jag kan ibland, fortfarande, komma på mig själv med att längta tillbaka till den resan. Den är bland det bästa jag gjort i hela mitt liv, och resesällskapet var en bidragande orsak.
Vi var sammanlagt fem (5) personer; 3 från Piteå och 2 från Arvidsjaur, och det var via något sådant långtidsarbetslöshetsprojekt som jag/vi fick denna möjlighet.
 
 
Jag är otroligt glad över att jag åkte iväg. Har inte ångrat det beslutet en sekund!
Det konstigaste just nu är att det gått ÅTTA ÅR sedan! Hur gick det till??
Att göra iordning bilderna till detta inlägg var toppenkul! Det fick verkligen minnena att flyta upp till ytan och det blev en sann throwback-kväll för min del.
 
 
Hoppas ni haft en fin onsdag allihopa!
Vi höres!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?