A totally random blogpost
Det här är ett sådant där totalt random blogginlägg. Ett sådant som bara blir till genom att logga in och börja skriva.
Har ingen som helst tanke med det, utan skriver bara för att jag kände för att blogga.
Och kanske liiite för att jag älskar ljuset och färgerna i dessa bilder ;-)
 
Som ni vet så har jag nytt Photoshop och snabbare dator nu, och brukar därför numera sitta och kolla igenom gamla bilder jag inte sett sedan... tja, sedan de fotades..
Hittade en mapp med bilder jag tog under någons födelsedag en sommar för några år sedan. Minns ej vem som fyllde år, eftersom vi har så många födelsedagar i juli.
 
Hittade bland annat denna bild på morfar.
Kommer ihåg att den inte gick igenom första gallringen när jag gick igenom bilderna då, på grund av att han minen han gjorde (var andra bilder som blev bättre). Men nu kan jag inte riktigt förstå varför jag valde bort den. Just den här bilden visar ju verkligen morfars personlighet.
Han ville alltid vara med på bild, men sen pratade han så mycket (hela tiden) under fotograferingen att det nästan var omöjligt att få en bild utan någon lustigt minspel... ;-)
Han var verkligen jordens underbaraste människa!
Jag saknar dig morfar! ♥
 
 
Den här bilden är fotad samma dag.
Lillbubbis ♥
Ibland kan jag fortfarande få en craving efter att borra in ansiktet i Luckys mjuka päls. Dock INTE under vårvintern; då minns jag bara hur sjuuuukt mycket hår han fällde i och med vinterpälsen.
EN sak kan jag tipsa om ifall du funderar på att skaffa en Cavalier king charles spaniel: Införskaffa en BRA dammsugare!!
Men jag kan ändå få craving efter hans päls, samt att mötas i hallen av någon som håller på att vifta sönder svansen av glädje.
Och nej, jag har inga planer på att skaffa någon ny hund. Har lite andra önskningar gällande mitt fortsatta liv för att det skulle passa in.
Lucky, jag saknar dig! ♥ 
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Så fina kärleksfulla bilder!

Svar: Tack! Jag älskar att hitta små bortglömda guldkorn bland gamla bilder :-)
Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?