En sommaridyll i Jävrebodarna
 
Jahapp. Söndag idag då, och rent ut sagt skitväder utanför fönstret.
Vilken tur att det var just igår - lördag - vi var ute vid stugan för mammas födelsedagsfirande. Hon firade sin födelsedag i efterskott, eftersom riktiga dagen inföll mitt i veckan.
Tur var det i alla fall, eftersom vädret var outstanding. Inte sådär väldigt varmt, men heller inte jättekallt. Det var också, som ni ser på bilderna, sol och vindstilla. Detta gjorde att vattnet var alldeles spegelblankt.
Det var sådär rofyllt som det bara kan vara vid vattnet.
 
Samtidigt tycker jag en fick en känsla av vemod över att sommaren är över.
Det är nämligen så att numera börjar naturen skifta ordentligt i gult och rött. Men det är ändå en del grönt kvar. Det är dock inte riktigt 50-50 ännu, utan jag skulle säga att det är mer 60-40.
60% grönt och 40% gult/rött/orange.
 
Det är ungefär 60 år sedan stugan byggdes. Det var mina tre gammelfastrar som lät bygga den någon gång på 50-talet, och de bodde där varje sommar fram tills de var nästan 90 år.
Numera är stugan mammas och pappas.
 
 
 
Vad har ni gjort i helgen?
Era fantastiska kommentarer!
1

Otroligt fina sommarbilder! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Så fina bilder! Den översta är så vacker så jag kan knappt sluta titta!
Helgen för min del får inneburit jobb, sova och äta.

Svar: Åh! Vilken fin feedback! Tusen tack! :-D
Jobbigt med helgjobb (känner jag spontant ;-)) Är du ledig i början av nästa vecka då? Håller tummarna för det :-)

Ha en fin kommande vecka i alla fall :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

wow, superfina bilder!

Svar: Tusen tack! Vad roligt att du gillar mina bilder! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?