Finns det något bättre än ett nyfyllt kylskåp?
 
På kvällens schema stod, förutom tvätt, storhandling.
Tänkte att jag gör ett kort litet inlägg som får fungera lite som en "mathaul", men på bloggen. Annars är ju hauls något som mest händer på Youtube.
Som sagt har jag haft lite extra inspiration och känt glädje inför matlagning den senaste tiden.
Tycker det är jättekul, då jag tidigare aldrig tyckt om att laga mat.
Men nu, som sagt, känns det faktiskt väldigt tillfredställande att laga olika maträtter från grunden.
Jag hoppas verkligen att det håller i sig :-D
 
 
 
Gillar du att laga mat? Eller känner du att det bara är ett ont måste?
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Ibland gillar jag att laga mat, men oftast vill jag bara att det ska gå fort. Har dock begåvats med en man som både är duktig på det och gillar att laga mat!

Svar: Ja, snabblagad mat är alltid ett plus. Speciellt under de där grå-vardagarna då man även har annat i livspusslet som ska passa ihop :-) Så härligt när man har en partner som gillar matlagning! Då faller det sig ju liksom naturligt vem det är som fixar middagen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

För det mesta gillar jag att laga mat. Det är roligt att testa nya rätter. Men då ska jag ha gott om tid, så på vardagarna blir det inte så mycket avancerad mat.

Svar: Förstår det. Tror nog det är så för de flesta; för att man ska ha en chans att få livspusslet att gå ihop är det bra att det finns beprövade och snabblagade rätter att göra som vardagsmat. De är ju faktiskt jättegoda de också :-D Spagetti och köttfärssås är en av mina absoluta favoriträtter. Den maträtten jag alltid gör när det är en sådan jag-vet-inte-vad-jag-ska-eller-vill-laga-dag.
Sen kan man ta de där nya specialrätterna på helgerna, då man ofta har mera tid till matlagning.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?