Happy Friday!
 
Tänkte att jag skulle kasta in ett litet helginlägg också.
Hade inga planer på att skriva ett djupare blogginlägg idag (hade egentligen inga planer alls om jag ska vara ärlig). Men så dök det med Instagram upp och ockuperade min hjärna, vilket betyder att jag bara var tvungen skriva av mig om ämnet.
Jag ÄLSKAR verkligen bloggen och bloggvärlden på det sättet; att en har en plats att ösa ur sig sina tankar när det behövs. Jag är och har aldrig varit någon dagboksskrivare.
Nåja, vi släpper det just nu.
 
Fredag idag alltså! Redan och äntligen!
Måste erkänna att de senaste veckorna gått lite långsammare än de brukar. Vet inte om det beror på att det är september (har alltid tyckt det är en lång månad) eller om det är för att jag fortfarande är relativt ny på min arbetsplats. Kanske en blandning mellan båda två?
Jag trivs i alla fall toppenfint där jag är nu, vilket i sin tur känns väldigt bra med tanke på... Ja, jag vill inte skriva för mycket än eftersom saker och ting inte är klubbat och säkert. Beror på en del saker som är utom min "påverkningsförmåga", men det finns en chans för något speciellt just där.
Time will tell, helt enkelt :-)
 
I alla fall, idag strax innan jag slutade kom det liksom en känsla över mig...
Det var precis när jag skickat ut melliset, då jag stod och betraktade samspelet mellan barn och pedagoger, som jag fick en kraftig känsla av att det här är en riktigt BRA förskola. Jag tycker Piteå kommuns förskolor överlag verkar vara fantastiska (i alla fall där jag varit), men det var något speciellt nu. Något jag inte riktigt kan sätta fingret på. Något inom mig som kändes extra bra.
Jag kan definitivt se mig själv jobba en längre tid där.
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
Efter jobbet åkte jag hem, och sedan dess har jag inte gjort många knop.
Jag iddes faktiskt inte ens ställa mig och laga middag, vilket är första gången på en månad.
Missförstå mig inte; jag är fortfarande inne i min matlagningsintresseperiod. Men just idag fanns verkligen inte motivationen där, trots att jag hade matsedel färdig för idag.
Så istället för pasta fick det bli en annan maträtt på P ;-)  Onlinepizza lifesaver!
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
En annan sak som jag älskar just nu (det här blir ett lite spretigt inlägg) är att parkeringen till mitt hus just nu är en byggarbetsplats.
Hela denna sommar har de hållit på med parkeringen intill. De grävde upp hela alltet och har byggt nytt, och nu när det är dags för asfaltering så fattade min hyresvärd beslutet att jämna till även vår parkering. Äntligen och inte en dag för tidigt!
För snacka om att den varit ojämn. T.ex. min parkeringsruta har varit typ som en skål, och det har bildats sådana vattenpölar på vissa ställen att några av bilägarna behövt stövlar när de klivit ur sina bilar.
Jag kan naturligtvis inte nyttja min p-plats nu under en vecka, men SÅ värt det! (Och jag har såklart fått en tillfällig plats på ett annat ställe under tiden.)
Längtar så till att kunna parkera på en jämn och nyasfalterad parkeringsplats! :-D
 
Min plats är precis där den där traktorgaffeln står.
 
Panorama över parkeringen.
Den ser verkligen stor ut när det inte står några bilar där.
 
 
Hoppas ni alla haft en bra fredag, och att ni får en fin helg!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?