Höstsäsong på bloggen
 
Egentligen behöver jag väl bara lägga upp själva bilden; texten jag lagt in på den säger ju faktiskt vad jag vill fråga. Dock känner jag att jag ändå vill skriva en text till.
 
Nu är det alltså dags för höstsäsongen i bloggvärlden, och jag vill passa på att höra med er helt enkelt vad ni önskar för content här på Pixeliebloggen.
Självklart gäller i grunden att blogga för och vad man själv gillar. Men en vill ju faktiskt också kolla upp lite med läsarna. Ta tempen på vad ni vill läsa om. Kolla upp vad som skulle få er att vilja fortsätta följa bloggen.
 
 
Min första fråga är ifall ni skulle önska att jag endast lägger upp bilder, och utesluter texterna?
Jag har sedan länge märkt i blogg -sociala medievärlden att långa texter ofta skrämmer iväg besökare och väldigt många dras till konton där det endast publiceras bilder. Det är därför jag frågar.
 
Vad vill ni se för typ av bilder?
Ni får mer än gärna ge mig tips på fototeman. Tror att det kan vara en fin idé att ha en temalista till hands när fotoinspirationen tryter.
Jag har dessutom en känsla av att det är roligare och mer utmanande att fota på olika teman när det är någon annan som kommit på dem. Jag får liksom tänka till lite extra eftersom jag inte vet vilka teman som kan dyka upp.
 
Bomba som sagt gärna med vad ni skulle vilja se för content.
Tack på förhand!
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag gillar inte textlösa inlägg. Texter behöver inte vara långa, men det känns som att jag känner dig bättre av att få text tillsammans med bilder.

Svar: Stort tack för din feedback! Det betyder väldigt mycket för mig :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag gillar allt på din blogg. :) Vardagsliv är extra roligt att ta del av. :)

Svar: Stort tack för din feedback! Det betyder så mycket för mig att få svar på den här typen av frågeställningar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
3

Nog för att jag tycker du tar fina bilder men jag vill ha text till! En blogg med bara bilder lockar mig inte.
Skriv om vad du gör och tänker och tycker, som en dagbok. Hur det går på jobbet och vad du lagar för mat. Och så vidare. Ungefär som du gjort hittills!

Svar: Stort tack för din feedback!
Vad kul att ni verkar gilla att bilderna kombineras med text. Jag gillar själv också när det står någonting i ett blogginlägg, inte bara bilder. Har dock noterat i sociala medievärlden (kanske mest bland ungdomar egentligen) att folk verkar nästan skrämmas bort av text. Är ett stycke "längre än tre meningar långt så är det ett jättelångt inlägg"...
Tycker det känns väldigt tråkigt, så mitt i det känns det kul att mina läsare gillar text :-D


Som sagt; ett jättetack för din fina feedback!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?