Instagramvänlig frukost
 
När man en gång per...millennium...äter en s.k. Instagramvänlig frukost vore det väl dumt att inte dokumentera den ;-P Eller vad säger ni? Hehe ;-D
I vanliga fall, de gånger jag faktiskt äter frukost, är de inte direkt Instagramvänliga. Det är i sådana fall en slät filtallrik tillsammans med en platt ostsmörgås, ätandes framför datorn.
Ja, jag äter ofta framför datorn. Orka (som ungdomarna säger) duka upp fint på matsalsbordet för en (1) person!
Men idag blev det i alla fall, som ni ser, en färgglad frukost á la Instagram.
Yoghurt med hallon, mango och några puffar av en blandkrydda bestående av kanel, kardemumma och ingefära.
Till detta en smörgås med avokado, kokt ägg, rädisa och så lite svartpeppar på det.
Vad brukar du äta till frukost (om du äter frukost)?
Är du ambitiös med instagramvänlig mat, eller är det 'snabbt och enkelt' som gäller?
 
 
Vad händer annars då i mitt liv denna septemberlördag?
Åssit! Nada! Ingenting!
Nackdelen med att vara introvert är som sagt att en behöver hela helgen för att vila upp sig. Detta känns både skönt, men samtidigt lite stressande, då det känns som att en borde se till att hinna göra saker som en inte har tid till under veckorna.
Okej, har visserligen tvättid i eftermiddag/kväll, men det räknas inte. Dels är det tråkigt och dels tycker jag inte det räknas som att "göra något". I alla fall för MIG, som inte har några hinder med min kropp eller i min vardag.
 
Tänkte att jag i alla fall skulle försöka brainstorma fram lite bloggidéer och kanske en flytande liten bloggplanering för den kommande tiden.
Ja, jag vet att jag och planering går dåligt ihop eftersom jag kan ha högtflygande planer jag drar igång med, men som sedan rinner ut i sanden. Av den anledningen tror jag faktiskt att lite mer spontant bloggande passar mig bättre.
Menar dock inte att jag kommer dra ner på bloggandet igen. Jag känner både foto -redigerings -och blogglust och inspiration nu när min dator är snabb igen.
Om jag har bloggen uppe, håller på att skrvia ett inlägg och kommer på att jag skulle behövt en speciell bild men att den är oredigerad... Förut hade jag varit tvungen stänga ner bloggen och internet, öppna Photoshop och sedan tog det typ en halvtimme att fixa iordning den bilden.
MEN numera kan jag faktiskt snabbredigera bilden i PS samtidigt som blogginlägget ligger öppet och väntar på mig :-D
 
Vad ska Du göra idag?
Har du några helgplaner, eller är planen att gosa ner dig i soffan?
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Din frukost ser god ut. Min var fil med flingor, thekaka med ost och min mans egenodlade paprika. Samt en kopp kaffe.
Idag har jag varit riktig flitig, började dagen med att rensa i ett rum där vi ska upp med hyllor, sen promenad som avslutades med fika hos en kusin. Därpå middag tillsammans med min son och nu blir det soffan resten av dagen. Netflix eller bok, vi får se.
Ha en trevlig Erica!

Svar: Tack, det var jättegott :-D Din frukost lät också mumsig! Jag har aldrig tyckt om gröt, så fil och flingor är vad jag ätit till frukost hela uppväxten. Och tekaka är jättegott! Smarrigt med grönsaker man odlat själv också :-)
Din dag låter trevlig. Härligt när man kan få känna att man varit så produktiv. Och dessutom hinna med både det och att koppla av låter inte helt fel :-)


Ha en fin fortsatt helg också!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag äter LCHF nu, så min frukost består tex. av fröknäcke med skinka eller Åsedaost och fjällfil med kanel på/alternativt rysk yoghurt med blåbär. Eller tonfiskröra, eller LCHF-pannkakor. Jag måste variera mig, annars blir jag less.

Svar: Det lät också gott :-) LCHF-mat är jättegod!
Förstår vad du menar med variation. När jag åt LCHF hann jag bli skitless på ägg... Var nästan som att jag började tycka de smakade konstigt ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?