Så var det dags igen...
Måndag igen då. Första dagen på veckan.
Det är även dags för veckohandling. Dock kommer detta att räcka nästa vecka också (med eventuellt något småköp av saker som inte har jättelång hållbarhet, typ mjölken). Det betyder i alla fall att jag kommer att, på det jag köpte idag, klara mig fram till lönen den 27:e.
Och som jag skrev förra gången; det finns verkligen inte mycket som slår att ha ett nyfyllt kylskåp!
Hatar när en går till kassan med alla dessa varor, men att plocka upp det hemma är minsann en fröjd :-D
 
Den här dagen annars då?
Jo, jag kan ju inte säga att jag jobbat ihjäl mig precis... "Min" förskola hade planeringsdag idag, vilket innebär stängningsdag, vilket innebär inga barn, vilket innebär att ingen mat behövs.
Hade först tänkt ta ledigt idag (ta ut komptid hela dagen), men ångrade mig och planerade istället in att fixa runt lite i köket. Organisera och så, så att det blir som passar bäst för mig.
Dock är det ju inte direkt ansträngande om vi jämför med att fixa frukost, lunch och mellis.
Maten ska ju vara färdig vid specifika tider på dagen, och sådana här dagar kan jag bara ta saker som de kommer liksom.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag äääälskar att veckohandla! Bästa!

Svar: Ja, visst är det riktigt trevligt :-) Det tycker jag också, men det är mest de perioder då jag har en bra inspirationsperiod i matlagningen :-)
Hatar som sagt dock att gå genom kassan med mina varor. Då när man "ser pengarna rulla iväg" ;-) Men att packa upp det hemma älskar jag, och känslan av att ha ett fullt kylskåp är typ världens bästa känsla! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Jag handlar oftast för 2-3 dagar åt gången. Det är det mesta antalet dagar jag kommer på middag att servera. Fantasin tryter, trots att jag har massor med kokböcker och hela Internet är fullt med recept. Det är så tråkigt att tänka ut vad som ska ätas och handlas. Ett nödvändigt ont, precis som tandläkare. Gillar dock att äta 😁

Svar: Jepp; det här med att komma på maträtter har en förmåga att verkligen döda motivationen att laga mat. Speciellt som det är ett aldrig sinande problem - dag efter dag, år efter år.
Angående internet och recept började jag fundera. Jag känner igen det där med vetskapen om att det finns massvis med recept på nätet, men man har ändå ingen fantasi. För min del har det känts lite som så, att det nästan är för mycket recept online. Det är i alla fall som att det känns överväldigande, och man vet inte riktigt var man ska börja leta. Och då blir det istället att man inte hittar någonting...

Som sagt; jag har hatat matlagning tidigare, men fått ett stigande intresse. I alla fall i perioder, även om de perioderna kommer tätare och tätare. Däremot går det ju trots allt inte sia om framtiden... Fråga mig igen om sisådär 20-25 år vad jag tycker om matlagning ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?