Typ en miljard glasbitar
 
Såhär har det sett ut i min bil den senaste veckan. Har helt enkelt inte orkat ta tag i allt detta från att någon idiot slagit sönder min ena sidoruta.
Men idag var det då söndag och uppehållsväder, så det var lika bra att ta tag i det. Så åkte hem till Hortlax, då det såklart är lättare att städa upp en hel bil på en plats som inte är min lilla parkeringsplats här mitt inne i stan.
Och en sak må jag säga; det var sannerligen tur att jag åkte dit! Det var svårare än jag trodde att få ur allt glassplitter från sätet. Dels är det tyg, så glaset fastnade hela tiden. Plus att det liksom lutar på ett sätt som inte var till fördel när jag skulle sopa ihop det.
 
Som ni ser på bilderna var hela rutan verkligen bara små små glaskristaller.
Även "sjoken" på bilderna, alltså de lite större bitarna, pulveriserades till småkristaller så fort jag tog i dem.
 
Så Jäkla Störande det är med sådant här!
Vill man slå sönder något; varför kan man inte gå på SINA EGNA JÄKLA SAKER!!!??!!
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Ja fy vilket beteende, att slå sönder sönder sådär. Förstår att det var ett elände att få bort det. Så trött man blir på allt skit som händer!
Tur i oturen eller vad man ska kalla det, att det inte är mitt i vintern!

Svar: Precis! Önskar att alla bara kunde hålla sig till sina egna saker.
Jepp, att sopa ihop det där glassplittret var inte så lätt. Och jag var ju tvungen sopa ihop det värsta och de största bitarna innan jag fortsatte med dammsugaren (den hade inte blivit så glad över att suga upp dem).
Om jag ska gissa vilt så har jag en känsla att personen gick på just min bil eftersom det är den äldsta på parkeringen, och därav är ju oddsen för att det ska finnas larm inte så stor. Typ alla andra bilar runt omkring är nyare och börjar förmodligen tjuta direkt om hen skulle ge sig på någon av dem.

Ja, men precis. Tur i oturen att det inte är mitt i smällkalla, snöiga vintern! Det är visserligen ganska kallt på mornarna nu, men det är i alla fall hanterbart. Har en tid på fredag för att sätta in en ny ruta, om den nya kommit tills dess. Kan hända att det tar en vecka till. Eftersom bilen är äldre (-93:a) så hade personen på glasfirman svårt att hitta en ruta som passade. Till slut, med hjälp av Toyota på telefon, hittade de i alla fall en. Men den hade 1-2 veckors leveranstid.

Nåja, jag hinner innan snön kommer i alla fall :-) Och det är ju huvudsaken som sagt. Plus att jag ändå har halvförsäkring på den (inte bara Trafikförsäkring alltså), så jag behöver bara betala självrisken på 1500 spänn. Ingen jättesumma, men emotionellt känns det ändå lite surt att "betala för vad någon annan gjort med min bil"...

Hoppas du haft en fin start på veckan!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?