Ljuvligaste ordet i svenska ordlistan!
Först vill jag börja med att säga ett ord: SEMESTER! ... SEMESTER, SEMESTER!!!
Okej, det blev ett ord tre gånger. Men känslan går inte beskriva i ord.
Idag klockan 15:30 gick jag alltså på SEMESTER! Fem veckors sweet ledighet!
Semester måste vara det bästa ordet i den svenska ordlistan, det är då ett som är säkert.
Dessutom har också LÖNEN kommit idag, då den 27:e är imorgon lördag.
Jag menar; få semester och lön på samma dag... Kan det bli mer perfekt??
 
 
I övrigt tänkte jag inte skriva särskilt mycket idag, då jag är väldigt trött plus att det är ganska sent. Men ville dock få upp detta inlägg, då jag faktiskt verkar ha hamnat i ett bloggflow den här veckan. Vilket i och för sig beror på att jag haft en massa bloggmaterial (bilder) att visa.
Detta är alltså de sista bilderna från fotodagarna vid midsommar.
De här har dock ett lite annat tema än de tidigare, då det är de sista jag tog innan jag åkte hem den där natten (morgonen). Färgerna började se lite blaskiga på bild, men blev genast intressanta igen när jag skiftade till svartvitt med lite extra kontrast.
 
Bilderna i detta inlägg är fotade vid den skatepark som ligger vid Norrstrand.
 
Era fantastiska kommentarer!
Elisabeth
1

Härligt att du fått semester nu! Det ÄR i sanning ett underbart ord.

Svartvit kan verkligen göra bilder mer spännande, och just en skatepark passar extra bra i svartvitt. Att åka skateboard är ju lite "tufft", eller vad man ska säga.

Svar: Ja verkligen! Ett helt fantastiskt ord är det! Och den underbaraste känslan av alla!
Håller med om svartvita bilder; vissa motiv gör sig verkligen bäst i svartvitt. Speciellt om man drar upp kontrasten också. En skatepark känns väldigt "street", och streetphoto/gatufoto tycker jag oftast liksom poppar när de visas i svartvitt.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Visst är det lite galet att på engelska betyder ordet semester termin?
Dina bilder är alltid fina!
Ha en trevlig semester och hoppas du bloggar lite om vad du gör eller inte gör...

Svar: Eller hur! Brukar faktiskt tänka på det ibland; jag tänkte faktiskt på det så sent som när jag skrev detta inlägg :-) Jag tror vi väljer den svenska betydelsen :-D
Jag är väldigt fascinerad över just ord som finns i både svenska och engelska, men som betyder olika. Speciellt de som har EXTREMT olika betydelser... Till exempel ordet kiss. Barn, fart och pink. Okej, en hel del kiss-och-bajs-humor, men den fasen växer man ju typ aldrig ur hehe ;-P

Hoppas du får en mycket fin sommar du också, och att du får njuta av högsommaren trots sen semester.
Jag kommer absolut att fortsätta blogga i sommar, hade jag tänkt i alla fall :-) Har lite lösa planer på vad jag skulle kunna hitta på under min semester, då jag gärna vill göra något. Tänkte skriva lite om mina semesterfunderingar i bloggen på måndag.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?