En solig eftermiddag
 
Den här dagen började som alla andra; med moln och överhängande regn. Men helt plötsligt tvärvände det, och när det var dags för mig att åka hem från jobbet hade det klarnat upp HELT! Himlen var klarblå och solen sken.
I ärlighetens namn hade jag redan ställt in mig på att åka hem direkt och dels vila en stund och dels fortsätta rensa här hemma. MEN jag kunde verkligen inte ignorera vädret.
Eftersom denna höst varit som den varit så vet vi ju faktiskt aldrig när nästa vackra dag kommer. Av den anledningen kändes det nästan som ett måste att utbyttja vädret.
Därför åkte jag hem, hämtade Ms Canon och omedelbart begav mig ut tillsammans med henne.
 
Hade egentligen bara tänkt vara ute en stund, men denna stund blev en 3,5 timmars fotopromenad...
Insåg efter en stund att numera behövs vantar,  vilket gjorde att när jag kom tillbaka till bilen var fingrarna så stelfrusna att jag knappt hade någon känsel i dem.
Måste dock säga att det var värt det... På minneskortet väntade nämligen näst intill 300 bilder.
ÄLSKAR sådana här dagar!
 
 
Minnesgoda läsare kommer kanske ihåg detta motiv... Björken som saknar en barkbit. Har fotat just den här delen av promenaden under flera årstider.
Jag började i alla fall min promenad här, ungefär vid där isarenan startar under vintrarna. Sedan följde jag helt enkelt leden förbi Norrstrand och vidare mot Djupviken.
 
Dock tror jag att vi kör ungefär som jag brukar försöka göra när jag har massiva bildbomber; mindre text och mer bildvisning.
 
 
Som ni ser finns det fortfarande kvar lite av finhösten på sina ställen; mest inne i och i närheten av stan.
Utanför stan är det definitivt majoritet av fulhöst.
 
 
Den här bron kommer ni kanske också ihåg? Jag måste erkänna att det kändes lite vemodigt att kliva upp på den, då senaste gången var under den midsommarnatt jag var ute med kameran. Det var ju i juni; en tid då vi kunde gå ut endast i tunna sommarkläder och skor.
Längtar sååå tillbaka till den sommarnatten! Hatar verkligen att frysa fingrarna av mig bara för att jag vill ut och fota!
 
Likt guld när solen skiner på en höstgul Björk!
 
Eh... ja, det har regnat lite den senaste tiden... ;-)
 
Piteås fina promenadstråk :-) Gång -och cykelvägar finns överallt!
 
 
 
Hoppas ni haft en fin måndag!
Vi hörs imorgon igen; DÅ kommer del två av dagens fotopromenad, och DET vill ni inte missa!
Del två innehåller alla mina favoritbilder från idag :-D
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?