Like a white blanket
 
Okej. Jag har inget att göra för tillfället, så vi kör del två direkt.
Alltså; oavsett vad jag tycker om snö rent praktiskt, så är det verkligen så att det är något speciellt med detta vita.
Det är som att ett lugn lägger sig över hela världen när det snöar. Mest såklart om det är pudersnö, men jag insåg igår att det faktiskt fungerar med blötsnö också. I alla fall om vi fokuserar på det vita, och inte hur vägarna snabbt förvandlas till en brun sörja.
 
Nåja; tänker som så nu, att bildbomber fungerar bäst när de faktiskt fokuserar på bilderna. Så vi kör på det.
Enjoy: En massiv snöig bildbomb kommer lastat...
 
Av någon anledning får jag sådana julkänslor av den här bilden. Så konstigt. Visserligen är huset rött, men det är ju inget direkt "juligt" i den, annat än snöflingorna (och det är ju till största delen förknippat med vinter i allmänhet).
 
Era fantastiska kommentarer!
1

SÅ fint Erica! Jag förstår att det känns tidigt med snön nu. MEN vackert ÄR det. OCH det är alltid lite speciellt med höstlöv och snö i kombo.
Som sista bilden, det är verkligen en fusion mellan årstiderna.

Jag ser att det är blötsnö på dina bilder. Antar att denna snö försvinner snart? Eller vad tror du?
Men oavsett blötsnö och råhet i luften är det så vackert.
Älskar bilderna på röda husen och staketen.
Superfina bilder, så vackert ljus!!
OCH du redigerar så otroligt fint.

Kramar från mig som just påbörjat finhösten :-)

Svar: TACK! Vad roligt att du gillar mina bilder! Och kul att du gillar mitt sätt att redigera :-D
Håller verkligen med om att höstlöv i kombination med snö blir otroligt vackert. Det är som att höstfärgerna poppar lite extra mot det vita :-)


Ja, det känns alldeles för tidigt med snö. Men du känner mig; snön kommer alltid "för tidigt" ;-) trots att slutet av oktober är fullkomligt normalt för första snön.

Ja, det finns fortfarande chans eller risk (vilket man vill) att den här snön tinar bort. Det är lovat plusgrader, upp till +5, nästa vecka. Men man vet aldrig ;-) Den här veckan har det varit mest minusgrader, så snön ligger fortfarande kvar. Plus att det snöat till och från hela veckan.

Enligt min väderapp ser det imorgon (fredag) ut att bli ner till minus 5 grader på förmiddagen, för att sedan bli plusgrader på eftermiddagen... Så det går verkligen upp och ner.

Att köra bil är lite sådär halvkul... Vägarna är väldigt spåriga, så det gäller att hålla tungan rätt i mun och försöka hålla sig i spåren.


NJUT av finhösten! Som du vet är jag avundsjuk på dig just nu som har finhösten kvar :-D Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilka fina bilder du tagit, men oj vad mycket snö ni fått!!

Svar: Tack :-D Ja, det kom en hel del snö det dygnet (och till och från under veckan som följde).
Nu är det bara slaskigt, halt och sandigt överallt istället ;-)

Tack för din kommentar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?