En vintrig småstad
 
I söndags gick jag ut en sväng och fotade lite vintriga stadsbilder. Det gäller ju att passa på de få timmar då det faktiskt är dagsljus. Nu hann det som synes mörkna under tiden jag var ute, men jag gick i alla fall ut när det var ljust.
Under vardagarna är det ju mörkt när man åker till jobbet, och mörkt när man kommer hem... So that leaves a very small window during the weekends.
 
I alla fall; det har verkligen SNÖAT den senaste tiden! Dessutom, som det ser ut, i så gott som hela Sverige.
I skrivande stund snöar det. Det har snöat hela dagen. Snön gör uppehåll kortare stunder under dagarna, men det börjar om hela tiden.
Det är "torr", lätt och luftig snö som faller. Snöflingor stora som.. dasslock, typ.
 
Men mindre snack; mer bildvisning...
 
Sundsgatan.
 
Sundsgatan åt andra hållet ;-P
 
Varför ingen snö längst denna gata? Svaret är nergrävda värmeslingor för att hålla gågatan halkfri.
 
Stora granen på Rådhustorget.
Vad tycks?
 
 
 
 
På återseende och God natt!
Era fantastiska kommentarer!
1

SÅÅÅÅ fint, Erica!!
Jag vill hoppa in i bilderna och bara vara där. SÅ där ska det se ut!! JUST sådär.
Blir sååååå avis!
Tycker granen i Pite är SUPERFIN!!
Verkligen!!
En av de finaste officiella granar jag sett från Sverige. SÅÅÅ fin.
Tack för alla underbara vinterbilder!!
Kramar!!

Svar: Hej från världens sämsta svara-på-kommentarer-bloggare! Ber om ursäkt (igen) för det otroligt sena svaret. Bloggen hamnar tyvärr i skymundan då jag alltid däckar efter jobbet denna årstid.
Stort TACK för dina ord! Vad roligt att du gillar bilderna. Ja, du skulle trivas som fisken i vattnet här under denna mörka årstid. I skrivande stund har temperaturen dock stigit igen och ligger runt nollan, vilket betyder att allt det vintriga på träden försvunnit och snön packats ihop till nån halkig kramsnövariant.

Ja, visst är vår stadsgran fin! Och det känns som den på något sätt är extra stor i år, men det kan hända bara är något som känns så. Gillade också att de hängt upp röda pollor igen. De köptes in för några år sedan, men redan första året försvann väldigt många av dem... Med andra ord; det var folk som STAL dessa pollor från stadsgranen! Så jädra onödigt. Efter det året sattes endast ljus igen.
Det är antagligen därför som pollorna bara är satta på granens övre halva i år. Ingen når upp dit... Och så har man istället, på den nedre delen, hängt de hjärtan som Piteås förskolebarn gjort.

Har haft en del abstinens över att jag inte varit inne på din blogg och kollat in dina julbilder, men tänker att jag ska göra det ikväll eftersom jag av någon anledning känner mig ovanligt pigg.

Stora kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?