Julafton 2021
 
Julen är över. Jag är lika förvånad varenda år över hur snabbt det går.
Känns som att julhelgen (eller ja; julafton) drar förbi onödigt snabbt med tanke på att man bygger upp inför denna dag i en hel månad. Tycker nästan det blir lite antiklimax sådär på annandag jul.
I år var ju dessutom julhelgen så förbaskat KORT! Kortast möjliga, och det blir inte bättre nästa år...
 
Jag hoppas i alla fall att ni haft en mysig jul, och att ni och era nära fått vara friska.
Själv spenderade jag julaftonen i mitt barndomshem i Hortlax. Sammanlagt var vi nio personer, eftersom ett syskon med familj firade hemma hos sig pga sjukdom.
I vanlig ordning åt vi traditionellt julbord vid 14-tiden, för att bli klara lagom till Kalle. Undertecknad har dock inte sett Kalle på flera år, då jag tyvärr inte har tålamod att kolla på det. Finns ingenting på TV som gör mig så rastlös...
En stund efter detta fortsätter vi i alla fall på det ätbara temat, med efterrätt. Ris á la malta (MUMS!!) samt glass med chokladsås.
För min del brukar det inte bli någon glass, då jag går direkt på det förstnämnda. Blir fortfarande förvånad över att jag faktiskt älskar Ris á la malta så mycket, eftersom jag inte klarar av Risgrynsgröt... Men antar att det beror på mjukare risgryn och vaniljsmak i efterrätten.
 
 
Mååååånga tomtar och mååååånga ljus trängs i denna enplansvilla i december... :-)
 
 
Och så den vackraste matservisen EVER!!! Disney jul från Fyrklövern. Tror denna servis är min systers, men en dag SKA jag äga en egen! :-D
Jag har drömt om denna servis sedan jag såg den på bild första gången, och det är säkert tjugo år sedan.
Tyvärr är den ju så sjukligt dyr. Är inte säker på om den ens finns att köpa ny längre. Verkar finnas en sådan här servis, men med en annan - lite smalare - kant. Och det är just DE HÄR, med DEN HÄR kanten, jag vill ha.
Har sett att de brukar säljas på exempelvis Tradera, men även där går de för en ordentlig prislapp.
En dag. En dag.
 
Tomten kom också :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?