När naturen vilar
 
Förra veckans snöoväder resulterade i alla fall i en sak... en obeskrivligt vacker vinterhelg.
Åkte ut med kameran ungefär en timme under söndagen. Hann tyvärr inte mer, då jag inte kom mig iväg förrän vid 13-tiden. Men å andra sidan var jag då ute precis mitt i den underbaraste av solnedgångar. Ljusmässigt finns det verkligen ingenting som slår vintersolnedgångar!
Ni vet, när ljuset är sådär extra ljust och himlen är färgad pastellrosa.
 
Hörde idag att det väntas börja om att snöa senare i veckan, och att det eventuellt väntas typ lika mycket som det kommit hittills.
Snälla! Säg att det är fel! Vi.Behöver.Inte.Mer.Snö.Nu!!
Jag kan klara den nuvarande snömängden; varför kan det inte bara få vara såhär resten av vintern? Vi behöver f*n inte mer!
Dock verkar det tack och lov som att snöandet kommer sprida ut sig under flera dagar, så förhoppningsvis slipper vi en upprepning av förra veckan.
 
Tänkte i alla fall att jag skulle minimera textbabbel i detta inlägg, och istället låta det fokusera på de bilder jag fotade igår.
Kommer också ett till bildinlägg från samma dag imorgon. Blev nämligen alldeles får många för att lägga in i samma inlägg.
 
Äntligen bra sikt vid bilkörning.
 
Ni som följt min blogg länge känner kanske igen dessa vyer. Jag har varit just här och fotat under lite olika årstider.
 
Skoterspår, skoterspår överallt...
 
Jepp, det är precis lika kallt som det ser ut.
Var runt 15 minusgrader när jag var ute på min fotorunda, och trots vantar är händerna inte jätteförtjust i när kameran får följa med.
Klockan är halv tre-ish. Hade inte superkoll på tiden, men det var därikring.
 
Det knarrar under fötterna.
 
Björkar är verkligen ett av de få träd som verkligen är vackra under alla årstider.
Både vinter, sommar, höst och framförallt VÅR!
 
Gång -och cykelbron.
 
Bersiksbron.
Känner alltid att den är så störande ivägen när man vill fota utsikten ;-P
 
Det sämsta med min stad måste jag ändå säga är detta... Det första man möts av när man kör in i Piteå är Kappa. Pappersfabriken.
Vackert. Not.
 
Skoterspår ute på isen.
 
Åt det här hållet var solnedgången minst lika magisk som den ljusrosa. Det var verkligen brinnande orange!
 
Mera skoterspår...
 
Ännu mera skoterspår...
Det är minst sagt guldläge för alla skoterägare!
 
 
Såhär nära vattnet var det mest frost på träden, men är man mer i skogen eller liknande så är det mer snötyngda grenar.
Detta var i alla fall del 1 av helgens vinterbilder.
Del 2 dyker upp här på bloggen någon gång under morgondagen.
 
På återseende!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?