Den blomstertid nu kommer
Är det en del av sommaren jag älskar extra mycket så är det sannerligen midsommar och tiden som leder upp till denna helg.
Inte för att jag direkt firar högtiden; har inga fasta traditioner utan brukar mest ta det lugnt (som alla andra helger ;-))
Men NATUREN tycker jag är mitt i sitt esse under den här tiden på året.
den skira grönskan har visserligen övergått till sommarens "tyngre" gröna variant, men jag älskar att i princip allting blommar just nu.
Den blomstertid nu kommer, indeed!!
Med detta menar jag alla de söta ängsblommor vilka väcker alla barndomsminnen till liv.
Smörblommor. Hundkex. Blåklockor. Rödklöver. Och så vidare. Framförallt Prästkragar! Älskade de sistnämnda som barn.
Och med Hundkex vet jag inte vad det är med; de är inte vad jag personligen skulle lista som vackra blommor. Men av någon anledning älskar jag när de blommar. På något sätt sätter de en sådan sommarkänsla i min kropp. Jag älskar att köra/gå längst vägar där de växer i överflöd längst vägrenarna.
 
Finns det någonting bättre än den svenska sommaren?
Nix pix!!
Den här årstiden vill jag - helt och fullkomligt ärligt - inte bo någon annanstans. Jag känner inte ett enda uns av längtan efter att flytta när vi befinner oss i spannet mellan maj och augusti. Eller ja, det skulle vara ut på landet då möjligtvis.
Men en sak är säker; Jag lämnar inte Norrbotten i första taget!
 
 
Gårdagen var en sådan där underbar kväll. För att tala klarspråk var det den perfekta sommarkvällen.
Solen sken, inga moln och runt (drygt) 20 grader varmt. Så trots vetskapen om att jag skulle vara astrött på jobbet kommande dag så åkte jag och Canon ut på en runda. Ångrar det inte.
Men eftersom jag hade begränsat med tid (kom på det runt 18-19-tiden) och att det ändå var en vanlig vardagskväll så föll valet på ett säkert kort. Styrde kosan ut mot Svensbyn och Swensbylijda. Ni som följt min blogg länge har sett bilder därifrån flera gånger.
MEN det ÄR så vackert där.
Det är ett hembygdsområde som ligger så att säga mitt ute på landet. Kan säga att det är inte för inte som det varit (är?) ett populärt ställe för brudpar att fota sina bröllopsbilder på.
 
Enda störande är förståss MYGGEN! Speciellt detta MYGGÅR!!
Alltså jisses vad mygg det är nu! Och det kommer som sagt från någon som är född och uppvuxen här i Norrbotten.
Vaaaarför kunde de inte ha frusit ihjäl av den kalla våren?!?!!
Det är tur att bilderna blir bra, annars skulle det inte vara värt det. Sitter här och håller på att klia sönder mina ben just nu.
Efter förra fotorundan (den nere vid Kärleksstigen), då jag kliade sönder ben och armar i 1,5 vecka efteråt bestämde jag mig för att komma ihåg att inhandla myggmedel. För att liksom vara förberedd nästa gång.
Tror ni Klantröv här kom ihåg att smörja in med sagda Djungelolja igår??
Eh... nej, såklart inte. Såklart kom Klantröv på halvvägs till Svensbyn att medlet stod kvar i badrumsskåpet hemma.
Tror nästan jag måste placera den i väskan, så att den alltid följer med i fortsättningen.
...
Eller så kan väl myggen helt enkelt bara dööö ut för i sommar!?!
 
Nåja, jag blev nöjd med bilderna i alla fall. Det är ju huvudsaken. Plus att jag kom mig ut från stan en sådan underbar sommarkväll.
 
 
Alltså; gammeldags gärdesgårdar är såååå fina!
När (ja... "när" inte "om", haha) jag flyttar ut på landet ska jag ha en gärdesgård!
 
Seriöst; det är SÅHÄR jag ser bilden framför mig av mitt liv på landet! Ljuvligt!
 
Och som jag skrev på Instagram: Sverige alltså!
 
Ja, det där röda huset hade jag ju också kunnat tänka mig...
 
Detta motiv har ni sett förr ;-)
 
...och detta.
 
Det finns ingen bättre terapi än den att befinna sig ute i naturen! Alla bekymmer och all stress liksom bara rinner av en.
 
Del två kommer inom kort.
Era fantastiska kommentarer!
Ullis
1

Superfina bilder. :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?