Årets första sommarbilder
 
Tro det eller ej, men jag har faktiskt lite nya bilder att visa idag! Årets första sommarbilder (för min del) dessutom.
För nu är det verkligen sommar! Eller ja; försommar i alla fall.
Vi hade APT-avslutning i eftermiddags; på Swensbylijda. Ni som följt min blogg sedan tidigare känner mest troligt igen denna plats ;-)
Jag har... ehm... varit här några gånger med Canon. Finns inte många platser i mitt närområde som är SÅ fotovänliga som just detta!
Därför kunde jag inte motstå frestelsen att låta kameran följa med även idag, även om jag rent tekniskt inte åkte dit på fototripp.
 
Tanken var egentligen att stanna en liten stund efteråt - kanske stanna på lite olika platser under vägen hem - men tyvärr hade min mage andra planer. Magknipattacker och svajigt skitnödig gjorde att jag var tvungen åka hem där jag hade tillgång till toalett och Imodium ;-P
Jaja, det kommer fler tillfällen... och jag hann i alla fall få några härliga sommarbilder.
Notera det fantastiska vädret! Det var första gången i sommar som jag hade enbart en luftig sommarklänning och joggingskor. Inga leggings och ingen tröja.
Det är också Studentbal här i Piteå idag (eller ja; på Havsbadet). De kunde då rakt inte fått bättre väder!
 
Men men... Nu tycker jag vi kör lite Show without Tell istället. Vad tycks om det? :-D
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så fina bilder, Erica.
Verkligen sommarbilder i kvadrat. Försommarbilder dessutom, bara så BÄST!
Ljuvligt att du tog dig ut med kameran.
Bilderna skulle kunna vara reklam för Sverige. Just de med gärdsgårdarna och de röda stugorna ... ÅÅÅ!!!

Och du, självgoda svenskar som du skrev om ... absolut, håller med.

Kramar!!

Svar: Tack! Vad glad jag blir att du gillar mina försommarbilder. Kom ungefär en halvtimme innan APT:n började, så hade lite tid att knäppa bilder :-) Försommar ja! Den absolut bästa tiden av sommaren! Förutom vädret, som alltid är så svajigt ända fram till midsommar. I tisdags var det som sagt strålande sol och värme. Igår (onsdag) mulet och småkyligt. Idag (torsdag) - än så länge - mulet och småkyligt. Håller tummarna att Studenterna får fint väder imorgon i alla fall :-)

Haha; ja, bilder från Swensbylijda ser verkligen ut som en reklam från gammel-Sverige :-D Den där idylliska varianten.
Det är den som Sverige varit så bra på att kabla ut till omvärlden, och därför som jag uppskattar andra perspektiv :-)

Hoppas du får en toppentorsdag!
Stora kramar från försommarens Piteå!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?