Midsommarnatt i Piteå
Ett, två, tre... Är ni reeeeedo..?!
Jag vill inte börja ytterligare ett inlägg med att prata om hur kass bloggare jag varit. Okej; nu gjorde jag precis det, men skit samma.
Det jag ville få fram var att jag denna vecka kommer att kompensera er fullt ut!
Jag spenderade nämligen midsommarnatten utomhus, vilket blivit min lilla tradition. Det är så VÄRT det, även om det betyder att jag behöver ha midsommarafton helt lugn i min ensamhet för att orka hela natten. Ja, jag basically dygnar.
Men igen; sååååå värt det! Bara tanken på att sova bort midsommarnatten gör att det börjar krypa av panik i kroppen.
Det finns ingen - ingen! - natt på hela året som är lika underbar. Inte en enda!
Inte konstigt att den natten är så mytomspunnen. Det ÄR något nästan magiskt i luften.
Och ja; jag kom hem med 434 bilder (fyllde minneskortet) fotade mellan midnatt och 04-tiden på morgonen.
Jag tror nästan till och med jag vågar påstå att årets favoriter för min del finns bland denna bildskörd.
 
 
Började som vanligt vid Norrstrand och gick längst vattnet mot Djupviken-hållet.
Inga nya motiv visserligen, men det är ett säkert kort. Därför fick det bli den vägen.
 
Kom ner till vattnet och blev golvad av ljuset!! Dock ingenting jämfört med vad som komma skulle senare...
Dessa bilder är alltså fotade strax efter midnatt. Vid halv ett ungefär.
 
Lyckades till och med fånga två Svanar på bild.
 
Satte mig ner en liten stund på badbryggan vid Norrstrand. Kunde inte låta bli.
Solnedgång, kav lugnt vatten, ljudet av vattnet som slog mot bryggan när den rörde sig, dimman, ljudet av fåglarna som njöt av (nästan) människofritt. Sommarnaturen är bättre än all antidepressiv medicin i världen! Det måste den bara vara!
 
Norrstrand är som ett stort parkområde som sträcker sig längst efter bilvägen mot Djupviken.
 
Frisbeegolf. Har dock aldrig spelat.
 
Fotbollsmål passerar man lite överallt. Fotbollsplaner finns överallt i denna stad. Överallt!
De kommer dessutom vara flitigt använda till helgen, då PSG (Piteå Summer Games) spelas. Jag har inget med PSG att göra, men det känns ändå så konstigt att turneringen inte spelats sedan sommaren 2019..! På grund av pandemin förstås.
Men nu är det alltså dags igen.
 
Jag hann till och med se tre HARAR under min nattliga promenad! Tror aldrig jag sett Harar i verkligheten förut, så det var ändå ett litet Naaaah!-moment. Tre st dessutom!
Tyvärr blev kvalitén på just dessa två bilder inte särskilt bra, men det gick sannerligen snabbt för dem att hoppa förbi. Så fick försöka vara lika snabb med kameran, för att sedan beskära bilderna i efterhand (hade bara 50mm-objektivet med mig, och stod en bit ifrån).
 
Naaah!
 
Mitt i skogen, typ. Jaga mygg och fota samtidigt... inte den allra bästa kombon ;-P
Dock hade jag rollat typ hela kroppen med Djungelolja innan jag gick hemifrån, så det gick ändå hyfsat fint :-)
 
 
 
Och Där tror jag vi avrundar första gänget bilder. Det blev totalt 138 redigerade bilder, så kan inte visa allihopa i ett enda inlägg. Men den som spar han har, som vi brukar säga :-)
 
Jag hoppas ni hade en fin midsommar med lika fint väder som vi hade här i Piteå.
Hoppas ni fick fira helgen precis som ni önskat; oavsett om ni "bara" tagit det lugnt, om ni haft klassiskt firande eller om ni varit på någon stor midsommarfest.
Vi ses här på bloggen imorgon, om ni vill, för nästa explosion av bilder. Då tätnar dimman :-)
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?