Sunrise + Fog = Magic
Heeeeeeeeeej!
 
 
 
Välkommen till den tredje och avslutande delen av min lilla utflykt i sommarnattens magiska ljus!
När jag kom tillbaka mot Norrstrand låg dimman tätare än någonsin, men solen hade också börjat stiga på himlen. Detta skapade ett ljus jag inte kan minnas att jag sett tidigare. Ett magiskt ljus.
Jag är så nöjd med flertalet av bilderna i detta inlägg, men ingen av dem kan ändå riktigt till 100% beskriva ljuset.
Kameran smattrade på; så mycket kan jag säga...
 
Och så en av mina personliga FAVORITER från hela nattens fotograferande! Älskar denna!
 
Vid de tillfällen då dimman låg som tätast såg man inte längre än såhär...
Det var nästan för mycket dimma. Det här naturfenomenet blir ju som jag beskrev det tidigare; som ett naturens eget filter. Men det blir ju ändå bäst om man trots allt kan skymta lite konturer från saker genom dimman. Som den är på denna bild... det är ju mer bara som en ogenomtränglig vit gröt.
 
Fler fåglar. Eller är det kanske samma som från början? ;-)
 
Såhär. Dimman är tjock, men man kan ändå skymta en horisont längst bort.
 
Kruxet när man fotar just den här typen av bilder är ju att det ser ut som det är betydligt mörkare än det egentligen är, för att kameran är riktad mot solen.
Det är ju vid tidpunkten helt ljust, men färgat av soluppgångens färger.
 
Precis såhär. Det här är hur ljuset såg ut under tiden då jag fotade de orange bilderna.
 
Och HÄR dök det upp "Kort Fullt" på kamerans display.
Hade lätt kunnat stanna ute längre och fota; men ides inte gå hem, hämta det andra minneskortet för att sedan gå tillbaka igen. Därför tog jag närmaste väg hem (för att inte råka snubbla in på något "perfekt fotoställe"), laddade in bilderna i datorn och ramlade isäng.
Då var klockan någonstans mellan 4 och 5 på morgonen.
Jag sov till klockan tolv den dagen.
Men igen; ångrar absolut inte den vakna natten! Det var SÅ värt det!
 
Nu är det dessutom endast en och en halv vecka kvar till semestern börjar. Kanske blir det fler fotonätter då... när jag till och med kan köra sådana mitt i veckan om jag så önskar.
 
Till alla som orkat följa med mig genom dessa mastodontinlägg: Stort tack! Hoppas ni gillade bilderna.
Vilken del var din favorit?
 
På återseende!
Era fantastiska kommentarer!
Elisabeth
1

Fantastiska foton, både här och i förra inlägget!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D Midsommarnatten i år var sannerligen magisk! Så glad över att jag kom mig ut på min traditionsenliga nattfotorunda :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ullis
2

Underbara bilder. <3

Svar: Tack! Visst var det en helt magisk natt; midsommarnatten! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?