114 bilder på 25 minuter
 
Hade jag abstinens eller hade jag abstinens?? Tog ut Canon en stund efter jobbet... och brände av hundrafjorton bilder på strax under en halvtimme!
Och då gick jag inte längre än bokstavligen tvärs över vägen hemifrån.
Insåg också (när jag laddade in bilderna i datorn) att jag inte ens rört kameran sedan i februari! FEBRUARI! Inte konstigt att den fick gå varm idag!
Dessutom; eftersom kill your darlings inte är min starka sida, kommer detta att bli ett mastodontinlägg.
 
NU är det i alla fall äntligen VÅR!
Solen går ner vid 22-tiden (kl 22:09) och upp tidigt, tidigt på morgonen (kl 02:51).
Det blir aldrig helt mörkt längre. Mitt i natten blir det fortfarande lite mörkare skymning, men det blir inte HELT mörkt.
Träden slår ut i rask takt och det blir grönare och grönare.
Livet återvänder.
Det är NU vi får vår belöning för att vi stått ut med ytterligare en låååång, mörk och kall vinter.
Livet återvänder.
 
Däremot är det inte sommarkläderväder riktigt ännu. Det är också svårt att vara ute och fota hur länge som helst, eftersom händerna blir stelfrusna om man inte har vantar. När jag gick ut på min lilla fotosession var det 9 grader, men kändes kallare eftersom det blåste en del.
Nu menar jag såklart inte att vantar behövs per automatik när man går ut nu, men det blir ju alltid kallare när man hanterar en stor och tung kamera i dessa grader.
 
Men nu får det vara nog om det mest svenska samtalsämnet i världen... vädret ;-P
Tycker vi ägnar resten av inlägget till rykande dagsfärska bilder! Det var sannerligen inte igår!
 
 
Vad roligt att du ville följa med på denna bildkavalkad!
På återseende!
Era fantastiska kommentarer!
1

JAAA!! SÅ kul att du skriver igen!
Jätteroligt Erica!
Det träd du fotat är en tidig prunus, ett plommonträd. De blommar här också tidigt, redan tidigt i mars. Det är ett av de allra tidigaste träden som blommar om våren. DE är ljuvliga!! OCH de har så vacker färg.
Du har fångat trädet på pricken. Eller träden.
Förstår att du fick ihop en sådan enorm fotobank på den korta tiden. Det är bara att fota nu tills du inte står ut längre, haha!! DU har din ljuvligaste vår nu, jag har gått över i sommar. Det är inte utan att jg är lite avis!
DET är omöjligt att kill your darlings då det kommer till blommande träd. Bejaka totalt ;-D

SÅ kul att du är igång som bloggare. Blev glad då jag hittade dagens kommentar hos mig också! Svar komma såklart!!

KRAMAR och tack för den här fina rosa stunden!

Svar: TACK! Ja, det känns verkligen så roligt att skriva och klicka på Publicera när jag äntligen har något ordentligt att blogga om (vare sig det är ett arbetat textinlägg eller ett fotoinlägg). Och Tack för informationen! Perfekt att ha läsare som är bra på träd och växter.
Inte ett körsbärsträd, utan ett plommonträd är det alltså. Härligt att de också blommar rosa, så jag också får lite rosa träd om våren :-D
Tycker också det är så intressant det här med när samma typ av växter blommar på olika platser på jorden. Att dessa träd blommar tidig vår (gissar mars?) hos er, och hos oss blommar de när ni redan hunnit få sommar...
Kill your darlings ja! SÅ svårt att bara välja ut några av alla bilder man hinner fota på sina fototurer!

Hoppas du har en fin helg!
Kramar från högvåren i Piteå!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Underbara bilder Erica!

Svar: Tack! Vad glad jag blir att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Elisabeth
3

Så vackra foton! Det är verkligen något speciellt med tidigt blommande träd, speciellt när de är rosa.

Här har våren också varit kall. Mars var som en andra vinter, (och så ska det inte vara i min del av Sverige) början på april likaså. Maj har varit lite varierande, men igår exempelvis hade vi cirka 9 grader, blåst och regn. Hade behövt mössa! Suck alltså.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna! :-D Har ju inte blivit särskilt mycket av den varan de senaste må... året ;-) Så Canon var överlycklig över att få komma ut och jobba lite ;-)
Ja, det har verkligen varit en kall vår. Tror generellt i hela landet.
Vi får istället tänka då att det är så ljuvligt när våren och sommaren väl kommer på riktigt :-D

Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?